Articolul precedent |
Articolul urmator |
284 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-19 23:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:94 (24) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Istoria generală (525) |
SM ISO690:2012 BODAREU-CERETEU, Galina. Formarea competențelor de comunicare prin modelarea caracterului participativ al învățării constructiviste la Istorie. In: Cercetarea istoriei și patrimoniului cultural local în contextul dezvoltării durabile a societății.: In Honorem Nicolae Chicuș, 24-25 septembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 394-400. ISBN 978-9975-46-574-8.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea istoriei și patrimoniului cultural local în contextul dezvoltării durabile a societății. 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea istoriei și patrimoniului cultural local în contextul dezvoltării durabile a societății" Chisinau, Moldova, 24-25 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:94 | ||||||
Pag. 394-400 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studying the historical past is a major contemporary priority and creates real premises for a deep understanding of the essence of the research process of the historical-cultural treasure, forming metacognitive skills. By knowing history, we create human values, we educate generations, able to promote attitudes of respect for the past. History is the basis of education for society. The inclusion of students and pupils in the process of historical knowledge aims at discovering the historical truth, this being the fundamental objective of historical knowledge. Historical research is accompanied by a process of advancing and arguing opinions, of discovering the truth. |
||||||
Cuvinte-cheie cultural heritage, historical research, historical knowledge, constructivist learning, learning strategies, project, axiology. |
||||||
|