Îndrumări metodice la predarea operei lui Mircea Eliade în școală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
414 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 08:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8821.135.1 (7)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
GALAȚANU, Daniela. Îndrumări metodice la predarea operei lui Mircea Eliade în școală. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor filologice, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 3, pp. 47-51. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Îndrumări metodice la predarea operei lui Mircea Eliade în școală

CZU: 372.8821.135.1

Pag. 47-51

Galațanu Daniela
 
Liceul Teoretic „George Meniuc“
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2022


Rezumat

Acest articol prezintă un ansamblu de îndrumări metodice la predarea operei lui Mircea Eliade în şcoală. Actualitatea cercetării evidențiază studiul creației literare de tip fantastic, care cultivă elevilor gustul estetic și joacă un rol important în dezvoltarea imaginației și a creativității. Drept model relevant în acest scop se propune nuvela fantastică „La ţigănci”. Analiza personajelor, simbolurilor și a stărilor postlecturale conduc spre realizarea obiectivului cercetării – aprecierea dezvoltării anumitor competenţe la elevi prin studiul operei lui Mircea Eliade.

This article presents a set of methodological guidelines for teaching Mircea Eliade's works in school. The actuality of the research highlights the study of fantastic literary creation, which cultivates students' aesthetic taste and plays an important role in the development of imagination and creativity. The fantastic short story „La ţigănci” is proposed as a relevant model for this purpose. The analysis of the characters, symbols and post-reading states lead to the achievement of the research objective - the appreciation of the development of certain competencies at students by studying the works of Mircea Eliade. Cuvinte-cheie: fantastic, realitate, sacru, profan, simbol.

Cuvinte-cheie
fantastic, realitate, sacru, profan, simbol,

fantastic, reality, sacred, profane, symbol