Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
600 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 11:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214.112:78 (1)
Educație (14324)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia, PALADE, Laura. Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani). In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 55-61. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani)

CZU: 371.214.112:78

Pag. 55-61

Moraru Emilia1, Palade Laura2
 
1 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice,
2 IET nr. 215 „Mărțișor”, mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

În paginile prezentului articol se analizează ansamblul de unități de competențe și activități de învățare-evaluare, prevăzute în Curriculumul pentru Educație Timpurie (2019) la disciplina Educație muzicală, din perspectiva dezvoltării simțului muzical-ritmic al preșcolarilor de vârsta 5-7 ani. Pornind de la cele trei tipuri elementare de muzică (cântecul, marșul și dansul) și de la cele trei competențe specifice pentru Educația muzicală, autoarele evidențiază potențialul creativ al activităților de învățare-evaluare pentru dezvoltarea susținută a aptitudinilor muzicale ale preșcolarilor, în special, a simțului muzical-ritmic. Sunt expuse unele recomandări metodice privind desfășurarea activităților de învățare-evaluare pentru exersarea/dezvoltarea simțului ritmic al copiilor și atingerea finalităților de studii la disciplină.

In the pages of this article it is analyzed the set of units of skills and learning-assessment activities, provided in the Curriculum for Early Education (2019) at the Music Education’s discipline, from the perspective of developing the musical-rhythmic sense of preschoolers ages 5-7 years. Starting from the three basic types of music (singing, marching and dancing) and the three specific skills for Music Education, the authors highlight the creative potential of learning-assessment activities for the sustained development of preschoolers’ musical skills, in particular, musical-rhythmic sense. There are some methodical recommendations regarding the conducting of the learning-evaluation activities for the exercise/development of the rhythmic sense of the children and the achievement of the finalities of studies at the discipline.

Cuvinte-cheie
competenţe specifice, unităţi de competenţă, activități de învățare-evaluare, tipuri de muzică, aptitudini muzicale, simțul muzical-ritmic,

specific skills, units of skill, learning-assessment activities, types of music, musical skills, musical-rhythmic sense