Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
267 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-03-28 15:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.036.4(478)+792.9.02(478) (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 ROŞCA-ICHIM, Angelina. Alternativa ca gest estetic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 147-151. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.036.4(478)+792.9.02(478) | ||||||
Pag. 147-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ofensiva alternativei teatrale împotriva spaţiului artistic închis în canoanele realismului din primul deceniu postcomunist se înfăptuieşte prin dimensiunea ei estetică. Atitudinile alternative, care tot mai mult îşi fac loc în landşaft ul scenic al Republicii Moldova, îndeamnă artiştii la căutarea unor noi modele de organizare a teatrelor, a unor noi modalităţi de creare a spectacolelor, la transcenderea hotarelor dintre arte, la descoperirea spaţiilor neconvenţionale de joc. Merită, însă, de subliniat că performanţele estetice ale primelor spectacole în traseul evolutiv alternativ susţin agenda politică a timpului. Revoluţia în artă şi revoluţia în societate merg în acelaşi pas, învingând cenzura artistică şi politică. |
||||||
Cuvinte-cheie alternativă, gest estetic, gest provocativ, paradigmă teatrală, formulă estetică, gramatică regizorală postmodernistă, elemente ritualice, formă sincretică, alternative, aesthetic gesture, provocative gesture, theatrical paradigm, aesthetic formula, postmodernist direction grammar, ritual elements, syncretic form |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-152218</cfResPublId> <cfResPublDate>2021-12-29</cfResPublDate> <cfVol>41</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>147</cfStartPage> <cfISSN>2345-1408</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/152218</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Alternativa ca gest estetic</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>alternativă; gest estetic; gest provocativ; paradigmă teatrală; formulă estetică; gramatică regizorală postmodernistă; elemente ritualice; formă sincretică; alternative; aesthetic gesture; provocative gesture; theatrical paradigm; aesthetic formula; postmodernist direction grammar; ritual elements; syncretic form</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Ofensiva alternativei teatrale împotriva spaţiului artistic închis în canoanele realismului din primul deceniu postcomunist se înfăptuieşte prin dimensiunea ei estetică. Atitudinile alternative, care tot mai mult îşi fac loc în landşaft ul scenic al Republicii Moldova, îndeamnă artiştii la căutarea unor noi modele de organizare a teatrelor, a unor noi modalităţi de creare a spectacolelor, la transcenderea hotarelor dintre arte, la descoperirea spaţiilor neconvenţionale de joc. Merită, însă, de subliniat că performanţele estetice ale primelor spectacole în traseul evolutiv alternativ susţin agenda politică a timpului. Revoluţia în artă şi revoluţia în societate merg în acelaşi pas, învingând cenzura artistică şi politică.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The off ensive of the theatrical alternative against the closed artistic space in the canons of the realism of the fi rst postcommunist decade is carried on through its aesthetic dimension. The alternative attitudes, which are increasingly taking place in the scenic landscape of the Republic of Moldova, urge the artists to look for new models of theater organization, new ways of creating performances, to transcend the boundaries between arts, to discover unconventional spaces for playing. It is worth noting, however, that the aesthetic performances of the first shows in the alternative evolutionary route support the political agenda of the time. The revolution in art and the revolution in society go hand in hand, overcoming the artistic and political censorship.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-11955</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-11955</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-11955-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-12-29T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Roşca-Ichim</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Angelina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>