Mediul educațional multietnic - factor stimulator al formării competenței interculturale la viitorii pedagogi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
264 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-03 20:28
SM ISO690:2012
IANIOGLO, Maria. Mediul educațional multietnic - factor stimulator al formării competenței interculturale la viitorii pedagogi. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 357-365. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Mediul educațional multietnic - factor stimulator al formării competenței interculturale la viitorii pedagogi


Pag. 357-365

Ianioglo Maria
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

The article addresses theoretical and praxeological aspects of the need for the formation and development of intercultural competence for future teachers who will provide educational services in multiethnic, multiconfessional, multilingual environments. Social reality assigns to contemporary education the task of forming a personality capable of adapting to the accelerated pace of changes in society and constructively solving problems-situations that may arise in the context of cultural, multiethnic and multiconfessional diversity. The multiethnic academic environment contributes to the formation of intercultural competence, which is especially important for future pedagogues.

Cuvinte-cheie
multiethnic environment, initial vocational training, intercultural education, intercultural competence