Articolul precedent |
Articolul urmator |
465 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 11:30 |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Asistența educațională a copiilor cu tulburări din spectrul autist în centrul de resurse pentru educația incluzivă. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 281-289. ISBN 978-9975-161-01-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 6, 2021 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 281-289 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article discusses the aspects of educational support for children with autism spectrum disorders in the Resource Centre for Inclusive Education. The issues faced by children with autism and their families are also highlighted. The behavioural therapies most commonly used in working with the autistic child are described, as well as examples of improving pronunciation and speech development, developing thought operations, practising spatial and temporal orientation skills and educating civilised behaviour. Keywords: Autistic spectrum disorders, autistic syndrome, copying, learning through |
||||||
Cuvinte-cheie autistic spectrum disorders, autistic syndrome, copying, learning through modeling. Chaining actions, ecolalia, psycho-pedagogical assistance, individualized educational program |
||||||
|