Profilul de competențe al cadrului didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
284 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-15 22:55
SM ISO690:2012
CHISTOL, Ana. Profilul de competențe al cadrului didactic. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 38-42. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Profilul de competențe al cadrului didactic


Pag. 38-42

Chistol Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

Competences have a larger scope than skills, they also require the results of the activity, in addition to knowledge, and the ability to do something well, correctly. Teaching competence involves the issue of teaching efficiency and the establishment of efficiency criteria. Competences for the teaching profession are systemically designed, integrated with skills general for the effective fulfillment of a social role and competences for the framework profession teaching in general.

Cuvinte-cheie
education, competence, teacher, function, development