Relevanța controlului de gestiune în măsurarea performanțelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
346 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 09:30
SM ISO690:2012
BAJAN, Maia, BAJEREAN, Eudochia. Relevanța controlului de gestiune în măsurarea performanțelor. In: Contabilitatea : şi profesia contabilă în era provocărilor, Ed. 6, 19-20 aprilie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipogr. "Arva Color", 2017, Ediția 6, pp. 315-320. ISBN 978-9975-127-50-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Contabilitatea
Ediția 6, 2017
Conferința "Contabilitatea şi profesia contabilă în era provocărilor"
6, Chişinău, Moldova, 19-20 aprilie 2018

Relevanța controlului de gestiune în măsurarea performanțelor

The relevance of management control in measuring performance

JEL: M41

Pag. 315-320

Bajan Maia, Bajerean Eudochia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 februarie 2022


Rezumat

Performanțele sunt importante, în orice activitate, dar în deosebi în domeniul economic. Noile tendințe de dezvoltare recomandă entităților implicarea controlului de gestiune în procesul de decizie, evaluare și măsurare a performanțelor. Relevanța controlului de gestiune în cadrul fiecărui centru de responsabilitate manifestă coerență și produce informații care permit corecții ale aspectelor mai puțin performante relevate pe parcursul activității entității. Prin performanțe, entitatea scoate în evidență oportunităţile mediului extern, care o orientează de a trece mai uşor peste perioadele de criză, de a satisface cerințele consumatorilor şi de a obţine un nivel mai ridicat în rândul concurenților.

Performance is important in any activity, especially in the economic field. The new development trends advise entities to apply management control in the process of evaluating and measuring performances. The relevance of management control within each responsibility center shows consistency and contributes to improving the less efficient aspects of the company. By its performances the entity highlights the external environment opportunities which enable it to pass through the periods of crisis easier, to meet consumers’ demands and to become more competitive on the market.

Cuvinte-cheie
performanţă, strategie, gestiune bugetară, metoda standard-cost, raport de performanță, indicatori de performanţă