Articolul precedent |
Articolul urmator |
318 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-20 20:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (52) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 CERNEI, Andriana. Experimentul in științe umanistice – metodă de dezvoltare a interesului elevilor-liceeni față de disciplina informatica. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 146-151. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 146-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The disciplinary curriculum in Informatics underwent some decongestion changes in 2019, by excluding / replacing some voluminous / obsolete topics. A novelty moment with reference to the previous curricular edition is the introduction of the modules of your choice in each class. In this sense, in the 12th grade, the optional module 5B: is proposed: „Experimental methods in the Humanities”. This article proposes details and analysis of the term experiment, identified in several authors, classification of experiments and emphasizing the importance of the experimental method in Computer Science – as a method that develops the interest of high school students in the subject, thus preparing them for the university course „Methodology and ethics research ”. Also here it is emphasized that the experiment represents an efficient method of acquiring knowledge and training skills through intellectual and practical activities. |
||||||
|