Articolul precedent |
Articolul urmator |
358 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-01 14:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.09 (546) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 RAILEANU, Alina. Considerente privind dezvoltarea competențelor specific prin aplicarea situațiilor de integrare simulată și autentică. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 83-88. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.09 | ||||||
Pag. 83-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article tackles the notions of capability, competence and gives their characteristics. It analyses the formation of competences through practicing the transfer of knowledge. In the informational sources that reflect the essence of competencebased education, it is noted that competencies are formed through integration activities that present didactic situations in which the student is called to integrate his/her knowledge, skills, abilities. The integration situation refers to a creative thinking, reduces the distance between theory and practice, frames the student’s knowledge in new contexts, highlights the use of different knowledge. The integration situations are designed and initiated by the teacher, who takes into account different factors (the specifics of the study discipline, the complexity of the study subject, the student’s experience, etc.). |
||||||
|