Considerente privind dezvoltarea competențelor specific prin aplicarea situațiilor de integrare simulată și autentică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
358 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-01 14:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.09 (546)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
RAILEANU, Alina. Considerente privind dezvoltarea competențelor specific prin aplicarea situațiilor de integrare simulată și autentică. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 83-88. ISBN 978-9975-56-934-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională"
Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021

Considerente privind dezvoltarea competențelor specific prin aplicarea situațiilor de integrare simulată și autentică

CZU: 37.09

Pag. 83-88

Raileanu Alina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2022


Rezumat

The article tackles the notions of capability, competence and gives their characteristics. It analyses the formation of competences through practicing the transfer of knowledge. In the informational sources that reflect the essence of competencebased education, it is noted that competencies are formed through integration activities that present didactic situations in which the student is called to integrate his/her knowledge, skills, abilities. The integration situation refers to a creative thinking, reduces the distance between theory and practice, frames the student’s knowledge in new contexts, highlights the use of different knowledge. The integration situations are designed and initiated by the teacher, who takes into account different factors (the specifics of the study discipline, the complexity of the study subject, the student’s experience, etc.).