Articolul precedent |
Articolul urmator |
394 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 21:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.161.1‟367.625 (1) |
Limbi slave (slavone) de Est (Limba rusă, Limba ucrainiană, Limba bielorusă) (363) |
SM ISO690:2012 БУРКОВСКИЙ, Александр. Позиционные глаголы как лексический класс и модификация их семантики в процессе грамматикализации. In: Interuniversitaria, 23 aprilie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 17, Vol.3, pp. 59-64. ISBN 978-9975-50-265-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 17, Vol.3, 2021 |
||||||
Colocviul "Interuniversitaria" Bălți, Moldova, 23 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.161.1‟367.625 | ||||||
Pag. 59-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul tratează o problemă actuală a lingvisticii moderne – problema gramaticalizării și mecanismele transformărilor semantice, în timpul cărora semnificații-le gramaticale se dezvoltă din cele lexicale. Se stabilește importanța semanticii inițiale a structurii, care este supusă procesului de gramaticalizare, și anume atât sensul lexical al verbului auxiliar, cât și forma gramaticală a acestuia, precum și forma verbului se-mantic. Noutatea cercetării constă în faptul că ea oferă caracteristici ale modalităților potențiale de gramaticalizare a verbelor de poziție în baza discursurilor artistice. Studiul relevă tipurile de indicatori gramaticali care decurg din construcții cu verbe de plasare în spațiu; se constată influența asupra acestui proces a semnificațiilor principalelor categorii ale verbului (tip, timp, modalitate, voce și orientare spațială). Se concluzionează că verbele de poziție au un mare potențial, care permite utilizarea expresiilor lingvisti-ce ale unor situații spațiale specifice pentru concepte gramaticale mai complexe. |
||||||
Cuvinte-cheie gramaticalizare, verbe de poziție, transformare, verb, tip, timp, sens gramatical, sens lexical |
||||||
|