Articolul precedent |
Articolul urmator |
257 0 |
SM ISO690:2012 NASU, Ilie. Codul educaţiei: de iure şi de facto. In: Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte, 29 octombrie 2015, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 29-34. ISBN 978-9975-132-45-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar 2015 | ||||||
Conferința "Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar" Bălți, Moldova, 29 octombrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 29-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article, the author, based on the democratic component guaranteed by the Constitution of the R. M. – THE SUPREME LAW OF THE SOCIETY AND THE STATE (Article 1, p. 3 and Article 7), brings up for discussion some gaps of the Education Code, which infiltrated inadvertently or through the „rush" of adopting this Code and can be understood differently by the actors of the Education Code implementation, and in some confusing cases may mislead those, who are responsible for the proper implementation of the Education Code in the society life. Also, it is suggested that the content of the Education Code should be modified according to the requirements of the legislation in force to overcome these shortcomings. |
||||||
|