Impactul percepției nivelului de stress asupra satisfacției muncii la cadrele didactice din instituțiile preșcolare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
465 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 20:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.942:371.12+373.24 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie (3397)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
NÎCULIŢĂ, Ion, LUNGU, Viorelia. Impactul percepției nivelului de stress asupra satisfacției muncii la cadrele didactice din instituțiile preșcolare. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 181-188. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Impactul percepției nivelului de stress asupra satisfacției muncii la cadrele didactice din instituțiile preșcolare

CZU: 37.015.3+159.942:371.12+373.24

Pag. 181-188

Nîculiţă Ion, Lungu Viorelia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

Importanța perceperii nivelului de stres ocupațional este racorată la mai mult consecințe. Stresul afectează sănătatea și siguranța angajaților, dar și eficiența/ineficiența la locul de muncă. Stresul la locul de muncă, denumit și stres ocupațional sau profesional, poate afecta pe oricine și la orice nivel, iar angajaţii instituției preșcolare, reprezintă coloana vertebrală a succesului unei instituții preșcolare. Important pentru angajat este satisfacţia profesională, care conduce la reducerea absenteismului, a fluctuaţiei de personal, precum şi la o performanţă mai ridicată atât a angajatului, cât și a beneficiarilor - copiii. Astfel, asigurarea satisfacţiei profesionale a educatorilor, ar trebui să fie unul dintre scopurile instituției, ca cea mai principală resursă prin diminuarea nivelului de stres.

The importance of perceiving the level of occupational stress is reinforced by several consequences. Stress affects the health and safety of employees, but also efficiency / inefficiency at work. Workplace stress, also called occupational or professional stress, can affect anyone and at any level, and preschool institutional employees are the backbone of the success of a preschool institution. Important for the employee is the professional satisfaction, which leads to the reduction of absenteeism, staff turnover, as well as the higher performance of both the employee and the beneficiaries - children. Thus, ensuring the professional satisfaction of educators should be one of the institutional goals, as the main resource by reducing the level of stress.

Cuvinte-cheie
stres, stres ocupaţional, satisfacţie,

stress, occupational stress, satisfaction