Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 12:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.562(478) (6) |
Comerț exterior. Comerț internațional (389) |
![]() LOGHIN, Nicolai. Impactul împrumuturilor externe asupra dezvoltării economiei naţionale. In: Tezele celei de-a : 68-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, Ed. 68, T, 20 mai 2015, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2015, Ediția 68, T, pp. 23-24. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a Ediția 68, T, 2015 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor și masteranzilor" 68, T, Chişinău, Moldova, 20 mai 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.562(478) | ||||||
Pag. 23-24 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la împrumuturile efectuate de către Republica Moldova. Scopul cercetării este prezentarea impactului împrumuturilor externe asupra economiei naţionale. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: precizarea noţiunilor şi datelor statistice privind împrumuturile externe şi prezentarea impactului acestora asupra economiei naţionale. Cercetările au fost realizate la Catedra Finanţe şi Bănci a Facultăţii Economie. Drept metode de cercetare au fost folosite: triangularea datelor, analiza comparativă şi analiza macroeconomică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat un nivel confortabil al împrumuturilor externe raportate la PIB, datoria externă publică şi public garantată situându-se la nivelul de 27%, iar datoria privată la nivelul de 73 %. Astfel, capacitatea Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile faţă de donatorii externi nu este afectată şi economia face faţă cu brio serviciului datoriei externe. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: 1. Elaborarea unei strategie de atragere şi utilizare a împrumuturilor externe în strictă conformitate cu obiectivele de dezvoltare a ţării şi indicatorii macroeconomici anticipaţi; 2. Respectarea cu stricteţe a programului guvernamental ”Managementul datoriei de stat pentru anii 2015-2017” în vederea asigurării stabilităţii şi capacităţii Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile externe, fără a recurge la anumite măsuri de austeritate; 3. Redobândirea încrederii din partea creditorilor internaţionali prin semnarea de către Republica Moldova a unui nou memorandum cu Fondul Monetar Internaţional; 4. Monitorizarea activă a evoluţiei serviciului datoriei de stat în vederea asigurării capacităţii de restituire a împrumuturilor externe la termen şi fără a pune o presiune prea mare asupra bugetului de stat; 5. Asigurarea transparenţei maxime şi informarea corectă a populaţiei privind împrumuturile externe şi adevărata povară a datoriei externe pe care contribuabilii trebuie să o suporte. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-148704</cfResPublId> <cfResPublDate>2015</cfResPublDate> <cfVol>Ediția 68, T</cfVol> <cfStartPage>23</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/148704</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Impactul împrumuturilor externe asupra dezvoltării economiei naţionale</cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Rezultatele prezentate se referă la împrumuturile efectuate de către Republica Moldova. Scopul cercetării este prezentarea impactului împrumuturilor externe asupra economiei naţionale. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: precizarea noţiunilor şi datelor statistice privind împrumuturile externe şi prezentarea impactului acestora asupra economiei naţionale. Cercetările au fost realizate la Catedra Finanţe şi Bănci a Facultăţii Economie. Drept metode de cercetare au fost folosite: triangularea datelor, analiza comparativă şi analiza macroeconomică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat un nivel confortabil al împrumuturilor externe raportate la PIB, datoria externă publică şi public garantată situându-se la nivelul de 27%, iar datoria privată la nivelul de 73 %. Astfel, capacitatea Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile faţă de donatorii externi nu este afectată şi economia face faţă cu brio serviciului datoriei externe. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: 1. Elaborarea unei strategie de atragere şi utilizare a împrumuturilor externe în strictă conformitate cu obiectivele de dezvoltare a ţării şi indicatorii macroeconomici anticipaţi; 2. Respectarea cu stricteţe a programului guvernamental ”Managementul datoriei de stat pentru anii 2015-2017” în vederea asigurării stabilităţii şi capacităţii Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile externe, fără a recurge la anumite măsuri de austeritate; 3. Redobândirea încrederii din partea creditorilor internaţionali prin semnarea de către Republica Moldova a unui nou memorandum cu Fondul Monetar Internaţional; 4. Monitorizarea activă a evoluţiei serviciului datoriei de stat în vederea asigurării capacităţii de restituire a împrumuturilor externe la termen şi fără a pune o presiune prea mare asupra bugetului de stat; 5. Asigurarea transparenţei maxime şi informarea corectă a populaţiei privind împrumuturile externe şi adevărata povară a datoriei externe pe care contribuabilii trebuie să o suporte.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-95710</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-95710</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-95710-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Loghin</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Nicolai</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>