Promovarea și distribuția produselor turistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1082 195
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.486(478) (6)
Turism (536)
SM ISO690:2012
ROMAN, Xenia. Promovarea și distribuția produselor turistice. In: Tezele celei de-a : 73-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 73, 20 mai 2020, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2020, Ediția 73, T, p. 167. ISBN 978-9975-64-313-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 73, T, 2020
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
73, Chişinău, Moldova, 20 mai 2020

Promovarea și distribuția produselor turistice

CZU: 338.486(478)

Pag. 167-167

Roman Xenia
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la: modalitatea și tehnica promovării și distribuției produselor turistice. Scopul cercetării este: definirea și descrierea promovării și distribuției produselor turistice pentru tur-operatori și turiști, dar şi evaluarea rezultatelor promovării pentru industria turismului și importanța acesteia. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate câteva obiective cum ar fi: definirea noțiunilor „distribuție” și „promovare”, enumerarea modalităților de promovare și distribuție a produselor turistice, descrierea procesului de promovare cu toate efectele pozitive pentru industria turismului, evaluarea rezultatelor statistice privind promovarea produselor turistice etc. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metodele de prelucrare și interpretare a informației – analiza legislației naționale, a informației statistice din sursele web referitoare la descrierea promovării în domeniu. Cercetările au fost efectuate în baza literaturii de specialitate. Activitatea de promovare, în accepțiunea de marketing, reprezintă transmiterea pe diferite canale, de către întreprinderea turistică, de mesaje menite să-l informeze pe consumător asupra produsului turistic și să-i dezvolte o atitudine pozitivă față de ofertă. În condițiile unei piețe aflate într-un proces de continuă transformare, promovarea turistică ocupă un loc esențial în cadrul mix-ului de marketing și parcurge ea însăși un proces de perfecționare, în sensul adaptării tehnicilor și metodelor la cerințele potențialului consumator turistic. Promovarea se prezintă astăzi ca unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing turistic. Agenția de turism folosește următoarele modalități de promovare şi comercializare a produselor turistice pentru atingerea obiectivelor: editarea de materiale publicitare; realizarea de campanii publicitare; oferirea unor reduceri de preț la unele pachete turistice; reclamă la radio şi televiziune; inserturi în principalele publicații în domeniu – broșuri, cataloage specializate; participarea la târguri şi expoziții de turism; promovarea pe internet, care reprezintă un mediu de comunicare mult mai ieftin şi cu perspective puternice de dezvoltare pe termen mediu. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii și recomandări: Promovarea joacă un rol important în informarea turiștilor cu privire la produsele turistice noi și a caracteristicilor acestora. Pentru efectuarea procesului de promovare se recomandă respectarea legislației naționale cu privire la publicitate, Legea Nr.1227 din 27.06.1997. Postarea reclamei pe internet, pe site-ul personal al tur-operatorului sau a agenției de turism cu privire la produsele turistice se efectuează pentru a spori vânzările, dar este recomandat ca informația prezentată să fie onestă și loială, pentru o mai bună organizare a marketingului se solicită investiții, acestea pot fi oferite de organizațiile internaționale care sunt interesate în dezvoltare agențiilor de turism. Informația prezentată trebuie să fie cât mai atrăgătoare pentru cumpărător și să respecte toate regulamentele cu privire la conceperea publicității etc.