Argumentarea parametrilor constructivi-tehnologici ai motoarelor de acționare a compresoarelor depozitelor frigorifice de păstrare a fructelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
412 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-04 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
621.313(478) (2)
Electrotehnică (1154)
SM ISO690:2012
URSATII, Nicolai, VOLCONOVICI, Ina. Argumentarea parametrilor constructivi-tehnologici ai motoarelor de acționare a compresoarelor depozitelor frigorifice de păstrare a fructelor. In: Tezele celei de-a : 73-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 73, 20 mai 2020, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2020, Ediția 73, T, p. 106. ISBN 978-9975-64-313-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 73, T, 2020
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
73, Chişinău, Moldova, 20 mai 2020

Argumentarea parametrilor constructivi-tehnologici ai motoarelor de acționare a compresoarelor depozitelor frigorifice de păstrare a fructelor

CZU: 621.313(478)

Pag. 106-106

Ursatii Nicolai, Volconovici Ina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2022


Rezumat

În lucrare sa efectuat studiul motoarelor sincrone cu magneţi permanenţi. Acest studiu s-a bazat pe modificarea motorului asincron de acţionare a compresoarelor depozitelor frigorifice în motoare sincrone cu magneţi permanenţi. Scopul lucrării este obținerea solutiilor de majorare a factorului de putere si a randa-mentului motorului de acționare a compresoarelor depozitelor frigorifice de pastrare a fructelor. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective:  Ajustarea parametrilor tehnico-economici a motoarelor de acționare a compresoarelor.  Obținerea unei variante constructive potrivite a rotorului cu magneți permanenți  Elaborarea modificarii motorului la un preț redus. Cresterea randamentului acestor motoare, respectiv și reducerea pierderilor, reprezintă o necesitate stringentă pe plan national cu efecte importante nu doar în reducerea cheltuielilor de exploatare la agricultor dar mai ales asupra reducerii consumurilor de combustibil convenţional primar cît şi asupra reducerii emisiilor de CO2 asociate procesului primar de producere a energiei electrice. Posibilitatea de modificare a motoarelor asincrone în motoare sincrone cu magneți permanenți se datorește faptului că tehnologia producerii magneţilor permanenţi sa ridicat la o nouă treaptă de producere, iar parametrii termici, magnetici şi mecanici ai acestora sau îmbunătăţit esenţial. Concomitent se urmareşte micşorarea treptată a prețului magneţilor permanenţi pe piaţa internațională. Utilizarea magneţilor permanenţi în sistemul magnetic de excitaţie al maşinii sincrone are avantaje indescutabile dintre care pot fi numite:  fiabilitatea ridicată a sistemului de excitaţie  lipsa contactului electric  funcţionarea stabilă ridicată a motorului la variaţia sarcinei În lucrare s-au analizat diferite variante constructive a rotoarelor pentru motoarele cu magneţi permanenţi. Una din soluții este frezarea rotorului existent pentru a face loc magneților permanenți, în-să aceasta soluție duce la unele probleme cum ar fi distrugerea partiala a infășurarii de pornire și aparitia vibrațiilor. O alta soluție este fabricarea rotorul din material fieromagnetic masiv. Astfel se exclude problema zgomotul şi vibraţiilor. Pentru pornirea sub sarcina a motorului repartizarea barelor coliviei se propune de a fi repartizate uniform pe rotor, iar magneții permanenți incleiați între bare. Pentru atingerea scopului în baza parametriclor motorului asincron al compresorului de tip LH84/HG*34e/215- 4 de 6 kW sa elaborat calculul electromagnetic a motorului sincron cu magneți permanenți. În baza calculelor sa obținut:  Factorul de putere sa majorat cu 17 % datorita magneților permanenți  Randamentul cu 4,8 %.  Majorarea productivității datorita întrării în sincronism a motorului. Astfel motorul sincron cu magneţi permanenţi realizat în baza motorului asincron poate fi recomandat de a fi implimenta în instalațiile frigorifice, pentru a obține o economie de energie electrica de aproximativ 25 la suta..