Проблема координации усилий школы и семьи в деле формирования сознательного и ответственного отношения к материнству и отцовству у подрастающего поколения
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
349 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-20 07:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035:316.356.2 (1)
Educație (14391)
Structură socială. Societatea ca sistem social (985)
SM ISO690:2012
ОВЧЕРЕНКО, Надежда. Проблема координации усилий школы и семьи в деле формирования сознательного и ответственного отношения к материнству и отцовству у подрастающего поколения. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 221-225. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Проблема координации усилий школы и семьи в деле формирования сознательного и ответственного отношения к материнству и отцовству у подрастающего поколения

CZU: 37.035:316.356.2

Pag. 221-225

Овчеренко Надежда
 
Тираспольский государственный университет
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Articolul descrie problematica coordonării efortului școlii și a familiei privind formarea la generația în creștere a atitudinii conștiente și responsabile față de maternitate și paternitate. Este descris modelul educațional de formare a tinerilor pentru parentalitate, model care a relevat problemele legate de specificul evaluării nivelului formării respective. Se atrage atenția asupra faptului că responsabilitatea profesorilor și a părinților pentru formarea tinerilor pentru rolul de mamă și tată presupune o evaluare permanentă și constantă a elevilor-viitorilor părinți pentru maternitate și paternitate. Se insistă pe ideea, că această evaluare personalizată va înlocui orice sondaje de ordin colectiv și analize statistice, deoarece se referă la convingerile și prioritățile personale ale tinerilor. O atare corectare ar trebui făcută departe de metodele de constrângere și impunere a clișeelor intruzive.

The article describes the issue of coordinating the school and family's effort to educate the growing generation of a conscious and responsible attitude towards motherhood and fatherhood. The educational model of training young people for parenting is described, a model that revealed the problems related to the specifics of evaluating the level of training. Attention is drawn to the fact that the responsibility of teachers and parents for the training of young people for the role of mother and father implies a permanent and constant evaluation of students-future parents for motherhood and fatherhood. The idea is that this personalized assessment will replace any collective surveys and statistical analyzes, as it refers to the personal beliefs and priorities of young people. Such a correction should be made away from the methods of coercion and imposition of intrusive clichés.

Cuvinte-cheie
maternitate conștieintă, paternitate responsabilă, atitudine parentală, formarea pentru parentalitate, generație în creștere,

conscious motherhood, responsible parenting, parental attitude, training for parenting, growing generation