Tratamentul contabil și fiscal al cheltuielilor de publicitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
334 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-16 21:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657.471.1:659(478) (1)
Contabilitate (941)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
BULGARU, Veronica. Tratamentul contabil și fiscal al cheltuielilor de publicitate. In: Contabilitatea: şi educaţia contabilă în societatea digitală, Ed. 8, 4-5 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2019, Ediția 8, pp. 351-355. ISBN 978-9975-127-67-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Contabilitatea
Ediția 8, 2019
Conferința "Contabilitatea şi educaţia contabilă în societatea digitală"
8, Chişinău, Moldova, 4-5 aprilie 2019

Tratamentul contabil și fiscal al cheltuielilor de publicitate

Accounting and fiscal treatment of advertising expenses

CZU: 657.471.1:659(478)
JEL: M 41

Pag. 351-355

Bulgaru Veronica
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Currently, most economic agents use various means of promoting products, goods, works, services, and the brand of the enterprise. So, some people launch their ads through Google, Facebook, Instagram, etc., others by means of posters and advertising devices, leaflets and brochures, or by sending free samples of goods and merchandises to buyers, etc. Depending on the means used for advertising, the accounting and tax treatment of those expenses is determined. That is why the aspects of accounting for advertising expenses and the declaration of taxes and duties related to the respective operations are disclosed.

Cuvinte-cheie
Advertising, accounting, Expenses, import services, non-resident, resident