Educație și deschidere interculturală întrun cadru educațional postmodernist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
498 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-12 23:47
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia, DUCEVSCHI, Svetlana. Educație și deschidere interculturală întrun cadru educațional postmodernist. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 42-46. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Educație și deschidere interculturală întrun cadru educațional postmodernist

Education and intercultural opening in a postmodernist educational framework


Pag. 42-46

Axentii Ioana Aurelia1, Ducevschi Svetlana2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Liceul Teoretic „Ioan Vodă“, or. Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2021


Rezumat

În condiţiile societăţii contemporane, caracterizată prin dezvoltarea în ritm rapid a ştiinţei şi tehnicii se impune necesitatea unei educaţii pentru stabilitate şi schimbare socială dezirabilă, care să răspundă provocărilor secolului XXI, o educaţie fondată pe: democratizarea reală a învăţământului; asigurarea egalităţii şanselor la educaţie pentru toţi; construirea constructivă a relaţiilor dintre oameni, grupuri şi naţiuni. Educaţia constituie o prioritate a comunităţii mondiale în care să se centreze eforturile pe evoluția la nivelul global a sistemelor educaţionale moderne şi postmoderne. În aceste condiții trebuie să acceptăm diversitatea şi să demonstrăm un comportament adecvat interferenței culturale unde educația interculturală va constitui rezultatul cunoaşterii mai multor culturi. Educația interculturală în învățământul formal va fi realizată pornind de la educația culturală și poate avea continuitate la predarea disciplinele de învăţământ din școala generală etc.

In the conditions of contemporary society, characterized by the rapid development of science and technology, there is a need for an education for stability and desirable social change in order to meet the challenges of the XXI century. There is also a need for an education based on: real democratization of learning; ensuring equal opportunities in education for all; constructive construction of relations between people, groups and nations. Education is a priority for the global community where efforts are focused on the global evolution of modern and post-modern education systems. In these conditions we must accept diversity and demonstrate an appropriate behavior to cultural interference where intercultural education will be the result of knowing more cultures. Intercultural education in formal education will be achieved starting from cultural education and can have continuity in the teaching of educational subjects in general school, etc.

Cuvinte-cheie
3-5 cuvinte cheie, 3-5 cuvinte cheie, 3-5 cuvinte cheie,

education, Intercultural, tolerance, education, equity