Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
805 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-04 01:52 |
SM ISO690:2012 DUŢĂ, Florica. La solitudine ontologica del personaggio pirandelliano. In: Intertext , 2011, nr. 3-4, pp. 92-97. ISSN 1857-3711. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 3-4 / 2011 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
Pag. 92-97 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol doreşte să examineze unul din aspectele fundamentale din opera lui Luigi Pirandello: singurătatea. Temă foarte dragă autorului, singurătatea este una din constantele întregii sale opere, de la primele nuvele până la ultimele capodopere teatrale. Pirandello face sa cadă toate falsele certitudini, demolează fără milă orice punct de referinţă
ireal şi deschide orizonturi de tulburătoare îngrijorări. În acest labirint întunecat, omul se întreaba despre sine insuúi, descoperă identitatea sa ca nesigură şi îşi dă seama că este singur. Descoperă, de asemenea, că trăirea autentică a individului este imposibil să se manifeste prin intermediul cuvintelor, care, în ceea ce le priveúte, se limitează numai la transmiterea unor semnificaţii generale, fiind, deci, goale. Pentru Pirandello, singurătatea este inerentă intimului uman, este o singurătate ontologică, ce îl însoĠHúte în permanenţă, chiar şi când este însoţit sau în mijlocul mulţimii. Concluzia la care ajunge Pirandello este Fă cea mai grea dintre singurătăţii este chiar aceea care este trăită în compania altora şi că, înlăuntul fiinţei, suntem întotdeauna singuri.
|
||||||
Cuvinte-cheie personaj, formă, lipsă de comunicare, viaĠă |
||||||
|