Specificul turismului mediteranean
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
566 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-23 14:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(1-924.6) (2)
Turism (605)
SM ISO690:2012
KABAHA, Ali, GRIBINCEA, Alexandru, MANIC, Ludmila, MANIC, Stelian. Specificul turismului mediteranean. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2020, nr. 2(18), pp. 80-88. ISSN 1857-4440. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4392555
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2(18) / 2020 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Specificul turismului mediteranean

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4392555
CZU: 338.48(1-924.6)

Pag. 80-88

Kabaha Ali1, Gribincea Alexandru2, Manic Ludmila3, Manic Stelian4
 
1 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
3 University of Adelaide,
4 Universitatea Americană din Moldova
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2021


Rezumat

Leagănul civilizațiilor, osul certurilor și cele mai vechi căi comerciale - toate acestea sunt „marea din mijlocul pământului”, ale cărei valuri spală țărmurile a 22 de state, dintre care majoritatea au reușit să obțină beneficii turistice directe din acest colțișor remarcabil. Pe numeroasele coaste ale Mării Mediterane sunt situate cele mai renumite stațiuni mondiale, la asaltul cărora sunt direcționați milioane de turiști din întreaga lume. Țările celor trei continente - Africa și Eurasia, precum și numeroase insule și arhipelaguri oferă toate condițiile pentru o vacanță completă pe plajă. În 2018, aproximativ 4,1 milioane de turiști din întreaga lume au intrat în Israel - un record din toate timpurile. Acest lucru se întâmplă în ciuda incidentelor de securitate, a acoperirii lor extinse în mass-media și rețelele de socializare străine și a eforturilor de boicotare. În ciuda terorismului - o creștere a turismului în Europa și Orientul Mijlociu. Potrivit Organizației Mondiale a Turismului, în prima jumătate a anului 2017 a existat o creștere cu 9% a sosirilor de turiști în Orientul Mijlociu și cu 8% în țările UE. În primele nouă luni ale anului 2017, 2,5 milioane de turiști au intrat în Israel - cu 22% mai mult decât în aceeași perioadă din 2016. Veniturile țărilor lumii din turismul internațional sunt, de asemenea, în creștere, creșterea medie fiind de 7%. Cinci dintre primele zece țări cu venituri din turismul de intrare provin din UE: Spania a înregistrat cea mai semnificativă creștere, cu o creștere de 12% (în 2016 a înregistrat o creștere de 7%); urmată de Marea Britanie, cu 11% (numai date din primul trimestru); și Franța cu 8%; Germania și Italia au înregistrat rate de creștere relativ scăzute - 4%, respectiv 3%. Să nu ne răsucim inimile, spunând că Marea Mediterană este una dintre acele destinații turistice de succes din toate punctele de vedere, capabilă să ofere unui turist solicitant aproape totul deodată și la prețuri accesibile.

Cuvinte-cheie
turism, avantaje, impact social-economic, atractivitate turistică