Entrepreneurship Development in Teaching and Learning – The Entrepreneurial University
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
403 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 11:21
SM ISO690:2012
NASTASE, Carmen Eugenia, PRELIPCEAN, Gabriela. Entrepreneurship Development in Teaching and Learning – The Entrepreneurial University. In: 3rd Central and Eastern European LUMEN, 8-10 iunie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura LUMEN, 2017, pp. 181-183. ISBN 978-973-166-461-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
3rd Central and Eastern European LUMEN 2017
Conferința "3rd Central and Eastern European LUMEN"
Chişinău, Moldova, 8-10 iunie 2017

Entrepreneurship Development in Teaching and Learning – The Entrepreneurial University


Pag. 181-183

Nastase Carmen Eugenia, Prelipcean Gabriela
 
„Ștefan cel Mare” University, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2021


Rezumat

In the knowledge-based society, entrepreneurial universities have been playing an increasingly important role for socio-economic innovation and development. The aim of this study is to perform an analysis, involving the observation of the dimensions of entrepreneurial universities. European Commission is devoting special attention to entrepreneurship training, special to university, with a view to encouraging Europe's young people to become the entrepreneurs of the future. This kind of educational system contributes to increase the research and development, multi-disciplinary and inter-disciplinary innovation capacity by developing the specific infrastructure and attracting young researchers and highly qualified specialists, supports students in developing entrepreneurial skills and provides tailored support for early-stage, high-growth businesses and ideas. In addition to their own discoveries, universities can help attract new people, knowledge, and financial resources. They can help to adapt knowledge originating elsewhere to local conditions. The main conclusions of this study are that universities are playing a central role in regional development and they have to take the responsibility for that. This means basically the following points of view: universities must have good contacts and relationships within the region, with local actors and especially with the SMEs. This means an appropriate understanding of real development needs of SMEs and the region. At the same time, universities must have a good understanding about the ideas behind the regional development policies and structurally funded programmes and strategic partnerships. By combining these two perspectives, universities should take a proactive role in the development of regional economies.

În societatea bazată pe cunoaştere, universităţile antreprenoriale joacă un rol tot mai important pentru inovarea şi dezvoltarea socio-economică. Scopul acestui studiu este de a efectua o analiză, care implică observarea dimensiunilor universităţilor antreprenoriale. Comisia Europeană acordă o atenţie deosebită formării antreprenoriale, în special universităţilor, în vederea încurajării tinerilor europeni să devină antreprenori ai viitorului. Acest tip de sistem educaţional contribuie la creşterea capacităţii de inovare în domeniul cercetării şi dezvoltării, multidisciplinare şi interdisciplinare, prin dezvoltarea infrastructurii specifice şi atragerea tinerilor cercetători şi a specialiştilor cu înaltă calificare, susţinerea studenţilor prin dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale şi acordarea unui sprijin adaptat pentru etapa timpurie, sustinerea afacerilor şi ideilor cu creştere rapidă. În plus faţă de propriile inovaţii, universităţile pot susţine atragerea de noi specialişti, cunoştinţe şi resurse financiare. Ele pot ajuta la adaptarea cunoştinţelor provenite din alte domenii la condiţiile locale. Principalele concluzii ale acestui studiu este că universităţile joacă un rol central în dezvoltarea regională şi că trebuie să îşi asume responsabilitatea pentru aceasta. Aceasta înseamnă, în esenţă, următoarele puncte de vedere: universităţile trebuie să aibă contacte şi relaţii bune în regiune, cu actorii locali şi mai ales cu IMMurile. Aceasta înseamnă o înţelegere adecvată a nevoilor reale de dezvoltare ale IMM-urilor şi ale regiunii. În acelaşi timp, universităţile trebuie să aibă o bună înţelegere cu privire la ideile din spatele politicilor de dezvoltare regională şi a programelor finanţate din fonduri structurale şi a parteneriatelor strategice. Prin combinarea acestor două perspective, universităţile ar trebui să joace un rol proactiv în dezvoltarea economiilor regionale.

Cuvinte-cheie
education and training, entrepreneurship development, entrepreneurial universities, regional development, strategic partnerships,

educaţie şi formare, dezvoltare antreprenorială, universităţi antreprenoriale, dezvoltare regională, parteneriate strategice