Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
352 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 14:22
SM ISO690:2012
BALAN, Aurelia. Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.4, pp. 22-35. ISBN 978-9975-76-349-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.4, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică


Pag. 22-35

Balan Aurelia12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

În this article are analyzed the definitions of innovation by authors from different geographical areas and is highlighted the pedagogical aspect of the targeted concept; are specified the dimensions of the innovation and described the categories of innovations, which are specific to the educational process, also are analyzed, the essential forms of pedagogical innovation: macro-educational innovation and micro-educational innovation.

Cuvinte-cheie
Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-141608</cfResPublId>
<cfResPublDate>2021</cfResPublDate>
<cfVol>Ediția 1, Vol.4</cfVol>
<cfStartPage>22</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-76-345-5.</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/141608</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Incursiune &icirc;n evoluția conceptului inovație pedagogică</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>&Icirc;n this article are analyzed the definitions of innovation by authors from different geographical areas and is highlighted the pedagogical aspect of the targeted concept; are specified the dimensions of the innovation and described the categories of innovations, which are specific to the educational process, also are analyzed, the essential forms of pedagogical innovation: macro-educational innovation and micro-educational innovation.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-34575</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-34575</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-34575-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Balan</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Aurelia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>