Condiții pedagogice ale dezvoltării culturii autoformării profesionale a cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
728 5
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-25 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041:7 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (252)
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (5925)
SM ISO690:2012
LINCA, Sofia. Condiții pedagogice ale dezvoltării culturii autoformării profesionale a cadrelor didactice. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 3(25), pp. 135-139. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v25i3.135-139
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(25) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Condiții pedagogice ale dezvoltării culturii autoformării profesionale a cadrelor didactice

Pedagogical conditions of the development of the culture of teachers' professional self-training

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v25i3.135-139
CZU: 37.041:7

Pag. 135-139

Linca Sofia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2021


Rezumat

În condițiile moderne de dezvoltare a educației, problemele culturii profesionale a cadrelor didactice au căpătat o relevanță specială, deoarece este imposibil să crești procesul de predare și educație la un nou nivel calitativ, să treci la un nou model de educație orientată spre rezultate fără o cercetare asupra pedagogiei active pentru cei care implementează direct ordinea socială a societății. Recunoașterea celui mai important rol în educarea personalității de către profesor cu o pronunțată cultură profesională, cu dreptul lui de a alege, de a se realiza creativ, cu o poziție activă în viață și responsabilitate pentru rezultatele muncii, se postează în prim plan.

In the modern conditions of education development, the problems of teachers' professional culture have acquired a special relevance, because it is impossible to raise the teaching and education process to a new qualitative level, to move to a new model of results-oriented education without a search on active pedagogy for those who directly implement the social order of society. Recognition of the most important role in educating the personality by the teacher with a pronounced professional culture, with her right to choose, creative self-realization, an active position in life and responsibility for work results, comes to the fore

Cuvinte-cheie
autoformare profesională, cultura cadrelor didactice, sistem educaţional,

professional self-training, teacher culture, educational system

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-141465</cfResPublId>
<cfResPublDate>2021-11-05</cfResPublDate>
<cfVol>25</cfVol>
<cfIssue>3</cfIssue>
<cfStartPage>135</cfStartPage>
<cfISSN>1857-0623</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/141465</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Condiții pedagogice ale dezvoltării culturii autoformării profesionale a cadrelor didactice</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>autoformare profesională; cultura cadrelor didactice; sistem educaţional; professional self-training; teacher culture; educational system</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>&Icirc;n condițiile moderne de dezvoltare a educației, problemele culturii profesionale a cadrelor didactice au căpătat o relevanță specială, deoarece este imposibil să crești procesul de predare și educație la un nou nivel calitativ, să treci la un nou model de educație orientată spre rezultate fără o cercetare asupra pedagogiei active pentru cei care implementează direct ordinea socială a societății. Recunoașterea celui mai important rol &icirc;n educarea personalității de către profesor cu o pronunțată cultură profesională, cu dreptul lui de a alege, de a se realiza creativ, cu o poziție activă &icirc;n viață și responsabilitate pentru rezultatele muncii, se postează &icirc;n prim plan.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In the modern conditions of education development, the problems of teachers&#39; professional culture have acquired a special relevance, because it is impossible to raise the teaching and education process to a new qualitative level, to move to a new model of results-oriented education without a search on active pedagogy for those who directly implement the social order of society. Recognition of the most important role in educating the personality by the teacher with a pronounced professional culture, with her right to choose, creative self-realization, an active position in life and responsibility for work results, comes to the fore</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-11-05T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-11-05T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-93633</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-11-05T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfFedId>
<cfFedIdId>ibn-doi-141465</cfFedIdId>
<cfFedId>10.36120/2587-3636.v25i3.135-139</cfFedId>
<cfStartDate>2021-11-05T24:00:00</cfStartDate>
<cfFedId_Class>
<cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId>
<cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Class>
<cfFedId_Srv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Srv>
</cfFedId>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-93633</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-93633-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-11-05T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Linca</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Sofia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfSrv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName>
<cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr>
<cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw>
</cfSrv>
</CERIF>