Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 17:09 |
![]() MUDREA, Silvia. Planificarea vocaţională ca aspect al identităţii de sine. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 123. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 123-123 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Problema planificării vocaţionale este acută, din considerentele că tinerii nu îşi cunosc identitatea de sine. Ca rezultat, alegerea poate fi greşită. Schimbările rapide care au intervenit în ultimele decenii în viaţa politică, social-economică în Moldova dictează nevoia de actualizare a abordărilor privind planificarea vocaţională şi aspecte ale identităţii de sine. Economia de piaţă nu mai garantează protecţia de care se bucurau tinerii de altă dată – acces liber la educaţie, loc asigurat de muncă şi posibilităţi multiple de realizare profesională şi personală. Fenomenele noi de șomaj şi migraţie a forţei de muncă, care înregistrează statistici impresionante la noi în ţară, fac mult mai dificilă pentru tineri problema planificării vocaţionale şi de realizare personală. Trebuie să menţionăm faptul că însoţirea/asistenţa/consilierea este considerată în ştiinţa psihologică şi pedagogică ca o formă eficientă de ajutor în autodeterminarea profesională, cunoaşterea identităţii de sine a tinerilor. Astfel, se impune necesitatea cercetării problemei date pentru a fi stabilită importanţa planificării vocaţionale pentru identitatea tânărului. |
||||||
Cuvinte-cheie carieră, comportament vocațional, eul, identitate de sine, planificare vocațională, self-concept, career, vocational behavior, vocational planning, self-identity, selfconcept |
||||||
|