The correlation between perceived external prestige (PEP) and identification with organization
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
273 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 15:22
SM ISO690:2012
HALFON-HEN, Dalia. The correlation between perceived external prestige (PEP) and identification with organization. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 119-120.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

The correlation between perceived external prestige (PEP) and identification with organization

Corelația între prestigiul extern perceput (PEP) întro organizație și identificarea cu organizația


Pag. 119-120

Halfon-Hen Dalia
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 1 noiembrie 2021


Rezumat

This paper reviews the correlation between Perceived External Prestige (PEP) and identification with organization. A good organizational image expresses a positive perception of an individual regarding the actions and achievement in an organization, the feeling of belonging, the pleasure of the respect such an organization awards is significant to employees, it enhances their self-image and identification and those of organizational members with their organization, as individuals are more identified with groups. School is an administrative organization, an open and complex system, which operated in a dynamic environment where pedagogical and social processes take place in. Public attitudes towards the educational system and towards teachers affect the status of school and teachers.

În literatura de specialitate se cristalizează că există o corelație între prestigiul extern al organizației și identificarea cu organizația dată. Cu cât este mai bună reputația corporativă și imaginea organizațională, cu atît crește calitatea muncii și spiritul de echipă al angajaților, mesaje trimise și în exteriorul organizației. O organizație cu imagine bunăeste percepută ca fiind o organizație în care merită să lucrezi.Subiectul identificării organizaționale, care îi face pe angajați să fie de acord cu politica organizației, să participe și să contribuie la exercitarea efortului colectiv a fost studiat extensiv în ultimele decenii. Percepția prestigiului extern al unei organizații se bazeazăpe reflecțiile angajaților privind atitudinea persoanelor terțe referitor la organizația dată. Identificarea organizațională este „recunoașterea unui individ ca aparținând unui anumit grup social împreună cu sentimentele și valorile semnificative pentru el ca membru al acestui grup. Angajații care se identifică cu organizația, într-o mare măsură se recrutează singuri investind timp, abilități și competențe pentru a acționa în favoarea organizației și personalului astfel contribuind la succesul organizației. Ei se simt uniți cu organizația și personalul, demonstrează loialitate, responsabilitate, grijă, apartenență, angajament și apreciere. Probabilitatea ca acești angajați nu vor părăsi organizația crește, cînd contribuția lor ducela o performanță mai bună și utilitate pentru organizație.

Cuvinte-cheie
Perceived External Prestige (PEP), prestige, Identification with Organization, Corporate reputation, Organizational Image, social identity, social identity theory - SIT, satisfaction, educational system (school),

Prestigiul Extern Perceput (PEP) al Organizației, Identificarea organizațională (identificarea cu organizația școlii), apartenență, responsabilitate, grijă