Metode de acțiune reală la disciplina Biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
375 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 21:53
SM ISO690:2012
AFTENI, Nina. Metode de acțiune reală la disciplina Biologie. In: Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională, Ed. 70, 28 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 70, Vol.1, pp. 366-375. ISBN 978-9975-76-338-7..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională
Ediția 70, Vol.1, 2021
Conferința "Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională"
70, Chişinău, Moldova, 28 aprilie 2021

Metode de acțiune reală la disciplina Biologie


Pag. 366-375

Afteni Nina
 
Liceul Teoretic „Nicolae Donici“, Dubăsarii Vechi
 
 
Disponibil în IBN: 29 octombrie 2021


Rezumat

Lumea de azi se află în epicentrul schimbărilor majore, permanent într-o continuă mişcare, adaptare şi transformare. Societatea tot mai mult solicită persoane libere, creative, performante în activitate şi competente multidisciplinar. De aici şi necesitatea creării unui cadru eficient de învăţare, care să suplinească necesitatea societăţii de azi. Aplicarea noilor strategii, care oferă copiilor posibilitatea de a participa activ la propria formare, impune o altă viziune asupra instruirii tinerilor în şcoală, care să formeze la elevi competenţe ce îi va ajuta să reuşească într-o societate în continuă schimbare. În rezultatul modificării scopului Curriculumului Naţional, ediţia 2010 - ce era axat pe memorare, repetare, ascultare, reacţie, cunoştinţe, termeni, conţinuturi, teorie şi dependenţă de profesori la un nou scop - adus odată cu Curriculumul Naţional, ediţia 2019 – şi anume care se axează pe descoperire, integrare, prezentare, comunicare, asumare de responsabilităţi, fapte reale, aplicare teoretică şi putere de a lua decizii în mod individual. În aceste condiţii se dezvoltă rapid metodele de acţiune reală utilizate la disciplina biologie. Acest articol vine cu o analiză a implementării metodelor de acţiune reală prin prisma cercetării pedagogice, în vederea obţinerii rezultatelor care vor servi drept temelie în cercetările ce urmează fie drept reper de corectitudine în procesul de predare–învăţare-evaluare la orele de biologie. Cercetarea prezintă anumite aspecte din realitatea educaţională a elevilor claselor gimnaziale, din Liceul Teoretic „Nicolae Donici”, Dubăsarii Vechi, rn. Criuleni.

Today's world is at the epicenter of major changes, constantly in constant motion, adaptation and transformation. Society is increasingly demanding free, creative people, performing in business and multidisciplinary skills. Hence the need to create an effective learning framework that meets the needs of today's society. The application of the new strategies, which offers children the opportunity to actively participate in their own training, imposes another vision on the training of young people in school, to train students in skills that will help them succeed in a constantly changing society. As a result of the change in the purpose of the National Curriculum, the 2010 edition - which focused on memorization, repetition, listening, reaction, knowledge, terms, contents, theory and dependence on teachers to a new goal - brought with the National Curriculum, 2019 edition - namely which focuses on discovery, integration, presentation, communication, responsibility, real facts, theoretical application and decision-making power individually. Under these conditions, the methods of real action used in the discipline of biology are rapidly developed. This article comes with an analysis of the implementation of real action methods in terms of pedagogical research, in order to obtain results that will serve as a foundation in the research that follows or as a benchmark of correctness in the teaching-learning-assessment process in biology classes. The research presents certain aspects from the educational reality of the students, of the gymnasium classes, from the Theoretical High School “Nicolae Donici”, Dubăsarii Vechi, rn. Criuleni.

Cuvinte-cheie
metodă, acţiune reală, lucrare practică, proiect, joc didactic, problematizare, studiu comparativ.,

Method, real action, practical work, project, Didactic game, problematization, comparative study.