Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-21 21:53 |
![]() AFTENI, Nina. Metode de acțiune reală la disciplina Biologie. In: Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională, Ed. 70, 28 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 70, Vol.1, pp. 366-375. ISBN 978-9975-76-338-7.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională Ediția 70, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională" 70, Chişinău, Moldova, 28 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 366-375 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Lumea de azi se află în epicentrul schimbărilor majore, permanent într-o continuă mişcare, adaptare şi transformare. Societatea tot mai mult solicită persoane libere, creative, performante în activitate şi competente multidisciplinar. De aici şi necesitatea creării unui cadru eficient de învăţare, care să suplinească necesitatea societăţii de azi. Aplicarea noilor strategii, care oferă copiilor posibilitatea de a participa activ la propria formare, impune o altă viziune asupra instruirii tinerilor în şcoală, care să formeze la elevi competenţe ce îi va ajuta să reuşească într-o societate în continuă schimbare. În rezultatul modificării scopului Curriculumului Naţional, ediţia 2010 - ce era axat pe memorare, repetare, ascultare, reacţie, cunoştinţe, termeni, conţinuturi, teorie şi dependenţă de profesori la un nou scop - adus odată cu Curriculumul Naţional, ediţia 2019 – şi anume care se axează pe descoperire, integrare, prezentare, comunicare, asumare de responsabilităţi, fapte reale, aplicare teoretică şi putere de a lua decizii în mod individual. În aceste condiţii se dezvoltă rapid metodele de acţiune reală utilizate la disciplina biologie. Acest articol vine cu o analiză a implementării metodelor de acţiune reală prin prisma cercetării pedagogice, în vederea obţinerii rezultatelor care vor servi drept temelie în cercetările ce urmează fie drept reper de corectitudine în procesul de predare–învăţare-evaluare la orele de biologie. Cercetarea prezintă anumite aspecte din realitatea educaţională a elevilor claselor gimnaziale, din Liceul Teoretic „Nicolae Donici”, Dubăsarii Vechi, rn. Criuleni. |
||||||
Cuvinte-cheie metodă, acţiune reală, lucrare practică, proiect, joc didactic, problematizare, studiu comparativ., Method, real action, practical work, project, Didactic game, problematization, comparative study. |
||||||
|