Aspecte ale proiectării curriculumului universitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
301 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-21 23:49
SM ISO690:2012
CHIŢU, Svetlana. Aspecte ale proiectării curriculumului universitar. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 62-63.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Aspecte ale proiectării curriculumului universitar

Aspects of university curriculum design


Pag. 62-63

Chiţu Svetlana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Republica Moldova face parte din spațiul european al învățămîntului superior, ceea ce implică respectarea anumitor cerințe în proiectarea, aprobarea, monitorizarea și revizuirea periodică a programelor de studii – o parte componentă a Standardelor Europene de Asigurare a Calității în Învățămîntul Superior. În contextul globalizării și a tendinței de masificare în învățămîntul superior, asigurarea calității curriculei devine o preocupare majoră în domeniu. În această lucrare se discută aspectele principale ale proiectării și revizuirii curriculumului universitar: principiile proiectării planurilor de învățămînt; structura planurilor de învățămînt și componentele de bază; centrarea curriculumului pe student; orientarea spre finalități, angajabilitate, cerințele pieții muncii; respectarea obiectivelor principale ale învățămîntului superior trasate de catre Consiliul Europei; respectarea standardelor de asigurare a calității programelor de studii etc.

The Republic of Moldova is a part of European Higher Education Area, which implies respecting the requirements of curriculum design, approval, monitoring and periodic review of programs of study which is a component of European Standards of Quality Assurance in Higher Education. In the context of globalization and massification trend in higher education, the quality of curriculum is a major preoccupation. This paper discusses main aspects of curriculum design and periodic review: principles of programs of study design; structure of programs of study and the main components; student centered curriculum; learning outcomes based; oriented to employability and labor market demands; reflection of the four purposes of higher education of the Council of Europe; meeting the European quality requirements of programs of study etc.

Cuvinte-cheie
curriculum universitar, proiectare curriculară, finalități de studii, programe de studii,

university curriculum, curriculum design, learning outcomes, programs of study