Articolul precedent |
Articolul urmator |
509 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-09 18:08 |
SM ISO690:2012 PLĂMĂDEALĂ, Victoria. Studiu empiric cu privire la singurătatea trăită de tineri. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 42-43. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 42-43 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Datele statistice cu privire la formele de manifestare a singurătății și intensității acesteia sunt îngrijorătoare. Astfel putem afirma că tinerilor nu doar le este cunoscut sentimentul de singurătate, dar și este trăit la un nivel înalt de 31,9% din tinerii respondenți, conform rezultatelor obținute în urma aplicării testului unidimensional UCLA. Analizând rezultatele obținute în urma aplicării testului multidimensional Корчагина С., am constatat că în mare măsură tinerilor le este caracteristic nivelul mediu de singurătate indiferent de formă, dar și nivelul înalt de singurătate la fel se regăsește, având proporții destul de mari. Prezența unui procentaj destul de mare la nivel mediu și înalt la singurătatea difuză arată că tinerii trăiesc nemulţumirea şi insatisfacţia de sine şi viaţă, acestea fiind manifestări emoționale ce produc singurătatea difuză. Drept rezultat avem tendința a 82,5% din tineri de a nu accepta situația reală prin propunerea unor scopuri în afara posibilităților reale, acționând prin manifestarea singurătății difuze. Aceeași tendință este păstrată și la singurătatea de înstrăinare unde putem constată că un procentaj de 74% din tineri intens trăiesc această formă de singurătate manifestând înstrăinarea de oameni, norme, valori, anumit grup. |
||||||
Cuvinte-cheie fenomenul de singurătate, singurătate difuză, singurătate de înstrăinare, abordare unidimensională, abordare multidimensională, phenomenon of loneliness, diffuse loneliness, alienation loneliness, one-dimensional approach, multidimensional approach |
||||||
|