Dezvoltarea competentei interculturale la lectiile de limbă romănă in școala cu predare în limba rusa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
190 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-24 23:41
SM ISO690:2012
PARII, Nelly. Dezvoltarea competentei interculturale la lectiile de limbă romănă in școala cu predare în limba rusa. In: Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare, 29 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Tipografia Garomont-Studio; Vasiliana '98, 2013, pp. 303-309. ISBN 978-99754442-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare 2013
Conferința "Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare"
Chişinău, Moldova, 29 martie 2013

Dezvoltarea competentei interculturale la lectiile de limbă romănă in școala cu predare în limba rusa

Developing intercultural competence in Romanian language classes in schools teaching in Russian


Pag. 303-309

Parii Nelly
 
Liceul Teoretic „D. Cantemir”, Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

Comunicarea verbalã este esenfialã pentru existenta umanã si reprezintã modalitatea cea mai importantã de manifestare a culturii ca sistem discursiv si de comunicare. Limba este oformã de actiune socialã ce cuprinde, în mod necesar, forme de actiune lingvistice si nelingvistice, care interfereazã si se interpreteazã reciproc. Formele lingvistice urmeazã anumite reguli stabilite social. Modul lor de utilizare este vizat în „gramatica" limbii, pot fi întelese clar în context si, în acelasi timp, prin observarea formelor de actiune nelingvistice. Privind lucrurile astfel este evident cã o limbã poate fi însusitã adecvat numai dacã cel care o învatã o cunoaste în contextul utilizãrii concrete.

Verbal communication is essential for human existence and constitutes the most important manifestation of culture as discourse and communication system. Language is a form of social action that includes, necessarily, linguistic and nonlinguistic forms of action which interfere and interpret each other. Linguistic forms are certain socially established rules. Their use is covered in the " grammar" of language. It can be understood clearly in context and at the same time, by observing non-linguistic forms of action. On such things is evident that a language can be acquired only suitable if one who teaches knows the context of concrete use.

Cuvinte-cheie
comunicare verbală, competenţă interculturală, metode si tehnici moderne,

verbal communication, intercultural competence, modern methods and techniques