Serviciile publice: dimensiuni instituționale și funcționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
469 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
351 (1155)
Activități specifice administrației publice (1075)
SM ISO690:2012
BRADU, Sorin. Serviciile publice: dimensiuni instituționale și funcționale. In: Administrarea Publică, 2021, nr. 3(111), pp. 99-107. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.3(111).10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 3(111) / 2021 / ISSN 1813-8489

Serviciile publice: dimensiuni instituționale și funcționale

Public services: institutional and functional dimensions

Государственные услуги: институциональные и функциональные аспекты

DOI:https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.3(111).10
CZU: 351

Pag. 99-107

Bradu Sorin
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

In the main, the demends on public services providors for resources and capabilities will be increasingat a time when their flexibility to maneuver and to respond will be increasingly constrained. Anyway, there are two mains ways to provide public sevices: directly, by the services included into authorities of public administration structures, and a delegated-out way, to the other service providers. While there are many diferences between the countries in the extent and the ways in which public sevices are delegated-out, the main factors that will influence behavior are common to all the countries. The public service sector in Europe is vast and complex, because there is no general consensus on what constitutes a „public service”, and the activities included under the term can vary significantly between contries

În general, tendințele furnizorilor de servicii publice pentru resurse și capacități vor crește la un moment în care flexibilitatea lor de a manevra și de a răspunde va fi din ce în ce mai limitată. Oricum, există două modalități principale de furnizare a serviciilor publice: direct, de către serviciile incluse în autoritățile structurilor administrației publice și o modalitate de delegare, către ceilalți furnizori de servicii. Deși există multe diferențe între țări în ceea ce privește amploarea și modalitățile prin care serviciile publice sunt delegate, principalii factori care vor influența comportamentul sunt comuni tuturor țărilor. Sectorul serviciilor publice din Europa este vast și complex, deoarece nu există un consens general cu privire la ceea ce constituie un „serviciu public”, iar activitățile incluse în termen pot varia semnificativ între țări.

Cuvinte-cheie
public service, public service management, Public administration,

serviciu public, managementul serviciului public, administraţie publică