Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
290 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 14:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81’22 (17)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 418-426. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale

Semiology issues in the context of visual communication

CZU: 81’22

Pag. 418-426

Hadji-Bandalac Mariana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

Within the university education process, visual communication is an important component in the training of architecture students, bringing to the knowledge, facts, messages, information that need to be continuously decoded. Currently, the variety of information from various images and products, objects, visual forms increases in a well-determined relationship with the number of signs, also presenting different degrees of difficulty not only in designing but also receiving them. The methodological basis for studying visual signs and the meaning of messages encoded by language is visual semiology or semiotics.Due of the new trends, the ways of perceiving visual communication in the professional training of architects remain a current issue, contributing to the formation of knowledge skills and abilities to receive, perceive and form the vision of the world.



În cadrul procesului de învățământ universitar, comunicarea vizuală reprezintă o parte componentă importantă în formarea studenților arhitecți, aducând la cunoștință fapte, mesaje, informații care necesită a fi decodificate continuu. În prezent, varietatea informației din diversele imagini și produse, obiecte, forme vizuale crește într-un raport determinat cu numărul de semne, prezentând, totodată, grade diferite de dificultate nu numai în conceperea, dar şi în receptarea lor.Baza metodologică de studiere a semnelor vizuale și a semnificației mesajelor codificate prin limbaj o constituie semiologia sau semiotica vizuală. Datorită noilor tendințe, modalitățile de percepere a comunicării vizuale în formarea profesională a arhitecților rămân a fi o problemă actuală, contribuind la formarea competențelor de cunoaștere și a capacităților de receptare, percepere și la formarea viziunii despre lume.



Cuvinte-cheie
semiology, semiology issues, visual communication, architecture students,

sémiologie, problematica semiologiei, comunicare vizuală, semn, studenți arhitecți