Articolul precedent |
Articolul urmator |
584 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 17:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923 (445) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 PASCARU, Daniela. Potenţialul individual al persoanei, ca rezultat al influenţei factorilor psihologici. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 410-418. ISBN 978-9975-3471-4-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 11, 2021 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923 | ||||||
Pag. 410-418 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Throughout the centuries, personality has been described and measured by a range of theories and models and it influences learning strategies and learning outcome. It is well known fact that the performance of students depends on various physical and psychological factors.There are significant differences between students with superior results and those with poor results, as concerns the personality traits. Thus, students with superior results have a strong character, have emotional balance, are hard-working, perseverant, serious, calm and self-assertive while students with poor school results are shy, fearsome, anxious, impulsive, indifferent, aggressive, emotionally unstable. Students’ academic results depend not only on intellectual aptitudes but also on a series of personality factors – scrupulosity, emotional sensitivity, self- assertion, common sense, expansive tendency. We can affirm that as regards the studied personality factors, the differences between the „good” and the „weak” students lie behind the manner in which they interpret the events they confront with. De-a lungul secolelor, personalitatea a fost descrisă și evaluată printr-o serie de teorii și modele, influenţând strategiile de învățare și rezultatele învățării. Este bine cunoscut faptul că performanța elevilor depinde de diverși factori fizici și psihologici.Există diferențe semnificative între elevii cu rezultate foarte bune și cei cu rezultate slabe în ceea ce privește trăsăturile de personalitate. Astfel, elevii cu rezultate excelente au un caracter puternic, au echilibru emoțional, sunt muncitori, perseverenți, serioși, calmi, cu dorința de a se autoafirma, în timp ce elevii cu rezultate școlare slabe sunt timizi, anxioși, impulsivi, indiferenți, agresivi, instabili din punct de vedere emoțional. Rezultatele academice ale studenților depind nu numai de aptitudinile intelectuale, ci și de o serie de factori de personalitate - scrupulozitate, sensibilitate emoțională, afirmare de sine, bun simț, tendință expansivă. Putem afirma că în ceea ce privește factorii de personalitate studiați, diferențele dintre elevii „buni” și „slabi” se află în spatele modului în care aceștia interpretează evenimentele cu care se confruntă. |
||||||
Cuvinte-cheie personality, psychological factors, memory, intelligence, creative potential, temperament, anxiety, introversion-extroversion, motivation, personalitate, factori psihologici, memorie, inteligenţă, potenţial creativ, temperament, anxietate, introversiune-extroversiune, motivaţie |
||||||
|