Interferentele lingvistice, element facilitator penIru achizitionarea competentelor de comprehensiune
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
247 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-07 19:43
SM ISO690:2012
BÂLICI, Marcel, BÂLICI, Nadejda. Interferentele lingvistice, element facilitator penIru achizitionarea competentelor de comprehensiune. In: Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare, 29 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Tipografia Garomont-Studio; Vasiliana '98, 2013, pp. 81-87. ISBN 978-99754442-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare 2013
Conferința "Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare"
Chişinău, Moldova, 29 martie 2013

Interferentele lingvistice, element facilitator penIru achizitionarea competentelor de comprehensiune

Language interference element that facilitates comprehension skills acquisition


Pag. 81-87

Bâlici Marcel, Bâlici Nadejda
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

Lucrarea îsi propune sã exploreze una din modalitãtile de reflectare a educate multilingvistice a cetãtenilor care este bazatã pe dezideratul de dialog intercultural si coeziune socialã. Diversitatea lingvisticã este o dovadã a unui bogat patrimoniu cultural si nu trebuie sã reprezinte un impediment de comunicare. Un factor care nu este de neglijat este vârsta si mediul social din care face parte studentii. Site-wile europene care au menirea de a facilita comunicarea si dialogul intercultural sunt: fontdelcat, europe ensemble si itinerairea romans.

This paper aims to explore one of the ways of reflecting the multilingual education of citizens which is based on the desire of intercultural dialogue and social cohesion. Linguistic diversity is a proof of a rich cultural heritage and should not be an impediment to communication. One factor that should not be neglected is the age and social environment which includes students. The European sites which are meant to facilitate communication and intercultural dialogue are fontdelcat, europe ensemble and itinerairea romans.

Cuvinte-cheie
intercomprehensiune, multilingvism, plurilingvism, interferente lingvistice, strategii de comprehensiune,

Intercomprehension, multilingualism, Plurilingualism, linguistic interference, comprehension strategies