Serviciile sportive, produs al activităților culturii fizice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
707 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 11:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.1:796.01 (2)
Probleme generale ale comerțului. Piața (820)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
BUDEVICI-PUIU, Liliana, BUDEVICI-PUIU, Anatolie. Serviciile sportive, produs al activităților culturii fizice. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2020, nr. 36(2), pp. 7-15. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 36(2) / 2020 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Serviciile sportive, produs al activităților culturii fizice

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.01
CZU: 339.1:796.01

Pag. 7-15

Budevici-Puiu Liliana, Budevici-Puiu Anatolie
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 septembrie 2021


Rezumat

„Cultura fizică” și „sportul” sunt considerate, în primul rând, în termeni sociali, ca fiind o sferă specifică a vieții societății (cultura fizică și sănătatea), o sferă educațională (de formare și dezvoltare a specialiștilor din domeniu), precum și una competitivă (generatoare de venituri și avantaje competitive). În al doilea rând, din punct de vedere economic, ca ramură a sferei neproductive, acest domeniu constituie un tip de activitate utilă din punct de vedere social, deoarece oferă populației diverse tipuri de servicii. Această activitate este desfășurată de întreprinderi, instituții, organizații de diferite forme de proprietate și de apartenență departamentală, inclusiv de persoane fizice. Conform clasificării ramurilor economiei naționale în Republica Moldova, cultura fizică și sportul face parte integrantă din industria „Artă, activităţi de recreere şi de agrement” [3]. Cu toate acestea, există toate motivele pentru a crede că această sferă a format în prezent o ramură independentă a economiei naționale, al cărei produs principal îl constituie serviciile sociale și culturale, oferind forme organizate de practicare a exercițiilor fizice și sportului în diferite scopuri, precum și activități care să asigure pentru beneficiarii săi facilități sportive, organizarea de servicii, furnizarea de competiții sportive și evenimente de divertisment, formare profesională, cercetare științifică, comerț, închiriere și mentenanța echipamentului și inventarului sportiv, servicii de asigurare sportivă etc. De asemenea, persoanele fizice și entitățile sportive sunt cele mai importante subiecte ale relațiilor de piață din acest domeniu. Experții definesc un serviciu ca fiind un tip de activitate care vizează satisfacerea nevoilor altor persoane, în procesul căreia nu se creează un produs material nou, inexistent anterior, ci se schimbă calitatea unui produs deja existent, creat, adică se prestează servicii (acestea sunt beneficii furnizate nu sub formă de lucruri, ci sub formă de activități utile din punct de vedere social). Astfel, însăși furnizarea de servicii creează rezultatul dorit. În acest context, putem menționa că serviciile sporitve pot fi definite ca un ansamblu de forme de activitate sociopedagogice, desfășurate în scopul satisfacerii nevoilor diferitelor grupuri sociodemografice ale populației în direcția îmbunătățirii condiției fizice sau în scopul realizării unui spectacol sportive.

Cuvinte-cheie
servicii sportive, produs, sănătate, calitate, consumatori

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.52449/1857-4114.2020.36-2.01</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Budevici-Puiu, L.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Budevici-Puiu, A.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Serviciile sportive, produs al activităților culturii fizice</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2020</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-4114</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>servicii sportive</subject>
<subject>produs</subject>
<subject>sănătate</subject>
<subject>calitate</subject>
<subject>consumatori</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>339.1:796.01</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2020-12-30</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&bdquo;Cultura fizică&rdquo; și &bdquo;sportul&rdquo; sunt considerate, &icirc;n primul r&acirc;nd, &icirc;n termeni sociali, ca fiind o sferă specifică a vieții societății (cultura fizică și sănătatea), o sferă educațională (de formare și dezvoltare a specialiștilor din domeniu), precum și una competitivă (generatoare de venituri și avantaje competitive). &Icirc;n al doilea r&acirc;nd, din punct de vedere economic, ca ramură a sferei neproductive, acest domeniu constituie un tip de activitate utilă din punct de vedere social, deoarece oferă populației diverse tipuri de servicii. Această activitate este desfășurată de &icirc;ntreprinderi, instituții, organizații de diferite forme de proprietate și de apartenență departamentală, inclusiv de persoane fizice. Conform clasificării ramurilor economiei naționale &icirc;n Republica Moldova, cultura fizică și sportul face parte integrantă din industria &bdquo;Artă, activităţi de recreere şi de agrement&rdquo; [3]. Cu toate acestea, există toate motivele pentru a crede că această sferă a format &icirc;n prezent o ramură independentă a economiei naționale, al cărei produs principal &icirc;l constituie serviciile sociale și culturale, oferind forme organizate de practicare a exercițiilor fizice și sportului &icirc;n diferite scopuri, precum și activități care să asigure pentru beneficiarii săi facilități sportive, organizarea de servicii, furnizarea de competiții sportive și evenimente de divertisment, formare profesională, cercetare științifică, comerț, &icirc;nchiriere și mentenanța echipamentului și inventarului sportiv, servicii de asigurare sportivă etc. De asemenea, persoanele fizice și entitățile sportive sunt cele mai importante subiecte ale relațiilor de piață din acest domeniu. Experții definesc un serviciu ca fiind un tip de activitate care vizează satisfacerea nevoilor altor persoane, &icirc;n procesul căreia nu se creează un produs material nou, inexistent anterior, ci se schimbă calitatea unui produs deja existent, creat, adică se prestează servicii (acestea sunt beneficii furnizate nu sub formă de lucruri, ci sub formă de activități utile din punct de vedere social). Astfel, &icirc;nsăși furnizarea de servicii creează rezultatul dorit. &Icirc;n acest context, putem menționa că serviciile sporitve pot fi definite ca un ansamblu de forme de activitate sociopedagogice, desfășurate &icirc;n scopul satisfacerii nevoilor diferitelor grupuri sociodemografice ale populației &icirc;n direcția &icirc;mbunătățirii condiției fizice sau &icirc;n scopul realizării unui spectacol sportive.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>