Evaluarea tipurilor de erori într-un studiu ştiințific
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
328 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-31 13:46
SM ISO690:2012
DIACONU, Ana, SPÎNU, Dorin, BOBESCU, Nicolae, BOGATU, Sandina. Evaluarea tipurilor de erori într-un studiu ştiințific. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 275. ISBN 978-9975-3168-4-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015
Conferința "-"
Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015

Evaluarea tipurilor de erori într-un studiu ştiințific

Assessment of the types of errors in a scientific study


Pag. 275-275

Diaconu Ana, Spînu Dorin, Bobescu Nicolae, Bogatu Sandina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 3 august 2021


Rezumat

Introducere. În orice studiu ştiinţific, există riscul de a comite diferite erori la fiecare dintre etapele cercetării. Astfel autorii pot obţine rezultate şi concluzii false, adică consum nejustificat de energie, timp şi resurse financiare. Scopul lucrării. Descrierea etapelor succesive ale unui studiu ştiinţific corect realizat, de la iniţiere pâna la prezentarea rezultatelor, cu specificarea particularităţilor şi a riscurilor de a genera erori la fiecare dintre etapele studiului. Material şi metode. Studiu review. A fost cercetată literatura de specialitate şi selectat material în funcție de relevanță față de cuvintele-cheie. Rezultate. În lucrare sunt puse în evidenţă principalele tipuri de erori care pot fi comise într-un studiu ştiinţific pentru a ajuta cercetătorii şi domeniul ştiinţific în general să evite rezultatele şi studiile false. Sunt descrise erorile posibile la toate etapele studiului, în special la prima etapă, deoarece această etapă este decisivă. Concluzii. Dacă studiul este corect organizat şi planificat, erorile iniţiale se pot evita, ceea ce contribuie substanţial la obţinerea unor rezultate reale.

Introduction. In any scientific study, there is a risk of committing various errors at each stage of research. As a result, the author, false results and conclusions can be obtained leading to an unwanted waste of energy, time, health and financial resources. Objective of the study. To describe the process of managing a scientific study from the initial step to the presentation of results, specifying the characteristics and risks of committing errors at each of the stages of any study. Material and methods. Review study. Relevant scientific literature has been consulted and the material has been selected depending on its relevance to the key-words. Results. In this paper are emphasized the most common types of possible errors in a scientific study in order to protect the scientists, and the whole scientific world, from false studies and results. Also, the possible errors for each stage are pointed out, especially those of the first stage because it is crucial. Conclusions. A well organized study plan avoids the initial errors and contributes substantially to obtaining true results.

Cuvinte-cheie
erori, cercetare ştiinţifică, unitate statistică, totalitate statistică, eșantion, eroare standard,

errors, scientific research, statistical unity, statistical population, Sample, standard error