Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-31 13:46 |
SM ISO690:2012 DIACONU, Ana, SPÎNU, Dorin, BOBESCU, Nicolae, BOGATU, Sandina. Evaluarea tipurilor de erori într-un studiu ştiințific. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 275. ISBN 978-9975-3168-4-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015 | ||||||
Conferința "-" Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 275-275 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. În orice studiu ştiinţific, există riscul de a comite diferite erori la fiecare dintre etapele cercetării. Astfel autorii pot obţine rezultate şi concluzii false, adică consum nejustificat de energie, timp şi resurse financiare. Scopul lucrării. Descrierea etapelor succesive ale unui studiu ştiinţific corect realizat, de la iniţiere pâna la prezentarea rezultatelor, cu specificarea particularităţilor şi a riscurilor de a genera erori la fiecare dintre etapele studiului. Material şi metode. Studiu review. A fost cercetată literatura de specialitate şi selectat material în funcție de relevanță față de cuvintele-cheie. Rezultate. În lucrare sunt puse în evidenţă principalele tipuri de erori care pot fi comise într-un studiu ştiinţific pentru a ajuta cercetătorii şi domeniul ştiinţific în general să evite rezultatele şi studiile false. Sunt descrise erorile posibile la toate etapele studiului, în special la prima etapă, deoarece această etapă este decisivă. Concluzii. Dacă studiul este corect organizat şi planificat, erorile iniţiale se pot evita, ceea ce contribuie substanţial la obţinerea unor rezultate reale. |
||||||
Cuvinte-cheie erori, cercetare ştiinţifică, unitate statistică, totalitate statistică, eșantion, eroare standard, errors, scientific research, statistical unity, statistical population, Sample, standard error |
||||||
|