Articolul precedent |
Articolul urmator |
391 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 15:52 |
SM ISO690:2012 ŢOPA, Alexandra. Barierele de adaptare ale studenților la procesul didactic din instituțiile de învățământ superior şi aspectele lor psihoigienice. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 261. ISBN 978-9975-3168-4-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015 | ||||||
Conferința "-" Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 261-261 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Apariția barierelor psihologice (BP) la studenți în cadrul adaptării la procesul didactic (PD) din instituțiile de învățământ superior (IÎS) este o problemă actuală a psihoigienei (PI). Aplicarea măsurilor psihoprofilactice (PP) pot influența benefic calitatea pregătirii specialiştilor moderni, inclusiv din medicină. Scopul lucrării. Evaluarea psihoigienică a unor bariere, de adaptare la PD, ce apar la studenții din IÎS, şi elaborarea recomandărilor PP. Material şi metode. Cercetarea data s-a efectuat în baza concepțiilor ştiințifice moderne şi a rezultatelor diferitor studii despre BP apărute la studenți pe parcursul anilor de studii. Ca surse bibliografice au fost utilizate rezultatele extrase din publicațiile statistice (2009-2013), ghiduri, teze de doctorat, Medline etc. în baza cărora s-a efectuat sinteza, analiza şi interpretarea. Rezultate. BP survenite în cadrul adaptării studenților la PD sunt considerate drept obstacol în atingerea scopurilor propuse. Apariția BP este favorizată de particularitățile personale ale studentului ce țin de flexibilitatea adaptării psihologice la factorii externi cum ar fi: condițiile de studii (40%), schimbarea statutului – din elev în student (41%), considerați ca principali şi regimul zilei, complexitatea programului, politica şi legislația ministerelor de resort drept secundari. În majoritatea surselor este statistic demonstrat efectul benefic al aplicării măsurilor PP asupra calității pregătirii studenților. Concluzii. (1) S-a constatat existența unei corelații dintre particularitățile personale ale studentului şi apariția BP corespunzătoare. (2) Aplicarea masurilor PP, a favorizat o adaptare adecvată, conducând la o scădere a cazurilor de apariție a BP. (3) În rezultatul aplicării măsurilor PP a crescut calitatea pregătirii studenților |
||||||
Cuvinte-cheie bariere psihologice, adaptare, proces didactic, psihoigienă, psihoprofilaxie, psychological barriers, adapting, teaching process, psychohygiene, psychoprophylactic |
||||||
|