Barierele de adaptare ale studenților la procesul didactic din instituțiile de învățământ superior şi aspectele lor psihoigienice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
391 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:52
SM ISO690:2012
ŢOPA, Alexandra. Barierele de adaptare ale studenților la procesul didactic din instituțiile de învățământ superior şi aspectele lor psihoigienice. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 261. ISBN 978-9975-3168-4-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015
Conferința "-"
Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015

Barierele de adaptare ale studenților la procesul didactic din instituțiile de învățământ superior şi aspectele lor psihoigienice

Barriers for adaptation process of students teaching of higher education institutions and their psihoigienic issues


Pag. 261-261

Ţopa Alexandra
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 2 august 2021


Rezumat

Introducere. Apariția barierelor psihologice (BP) la studenți în cadrul adaptării la procesul didactic (PD) din instituțiile de învățământ superior (IÎS) este o problemă actuală a psihoigienei (PI). Aplicarea măsurilor psihoprofilactice (PP) pot influența benefic calitatea pregătirii specialiştilor moderni, inclusiv din medicină. Scopul lucrării. Evaluarea psihoigienică a unor bariere, de adaptare la PD, ce apar la studenții din IÎS, şi elaborarea recomandărilor PP. Material şi metode. Cercetarea data s-a efectuat în baza concepțiilor ştiințifice moderne şi a rezultatelor diferitor studii despre BP apărute la studenți pe parcursul anilor de studii. Ca surse bibliografice au fost utilizate rezultatele extrase din publicațiile statistice (2009-2013), ghiduri, teze de doctorat, Medline etc. în baza cărora s-a efectuat sinteza, analiza şi interpretarea. Rezultate. BP survenite în cadrul adaptării studenților la PD sunt considerate drept obstacol în atingerea scopurilor propuse. Apariția BP este favorizată de particularitățile personale ale studentului ce țin de flexibilitatea adaptării psihologice la factorii externi cum ar fi: condițiile de studii (40%), schimbarea statutului – din elev în student (41%), considerați ca principali şi regimul zilei, complexitatea programului, politica şi legislația ministerelor de resort drept secundari. În majoritatea surselor este statistic demonstrat efectul benefic al aplicării măsurilor PP asupra calității pregătirii studenților. Concluzii. (1) S-a constatat existența unei corelații dintre particularitățile personale ale studentului şi apariția BP corespunzătoare. (2) Aplicarea masurilor PP, a favorizat o adaptare adecvată, conducând la o scădere a cazurilor de apariție a BP. (3) În rezultatul aplicării măsurilor PP a crescut calitatea pregătirii studenților

Introduction. The emergence of student psychological barriers (PB) in adapting the teaching process (TP) of higher education institutions (HEI) is a psychohygiene (Ph) current problem. The psychoprophylactic (PP) measures have a benefic in the quality of peppering a modern of specialists, including medicine. Objective of the study. PH assessment of adapting barriers to TP, occurring in HEI students, and developing PP recommendations. Material and methods. The research was based on modern scientific concepts and results of various studies about BP occurred in students during the studies. As bibliographic sources were used the results obtained from statistical publications (2009-2013), guides, theses, Medline etc. upon which the synthesis was performed, analysis and interpretation. Results. BP incurred in adapting PD students are considered as an obstacle to achieving their goals. BP is favored emergence of the student's personal characteristics related to psychological flexibility to adapt to external factors such as training conditions (40%), change of status – from student to student (41%) believe that the primary and the day regime, complexity program, policy and law ministries as secondary. In most sources it is statistically proven beneficial effect on the quality of the implementation of PP measures to teaching students. Conclusions. (1) It was found a correlation between personal characteristics and appearance of the student corresponding BP. (2) Application of PP measures favored an appropriate adjustment, leading to a decrease in cases in which BP. (3) As a result of the application of PP measures to teaching students increase the quality.

Cuvinte-cheie
bariere psihologice, adaptare, proces didactic, psihoigienă, psihoprofilaxie,

psychological barriers, adapting, teaching process, psychohygiene, psychoprophylactic