Articolul precedent |
Articolul urmator |
395 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-22 19:57 |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 9-10. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 9-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul de față, autoarea reliefează ansamblul de competențe necesare viitorului dirijor sau interpret de cor și importanța stăpânirii acestora în procesul de lucru cu o formație corală. În acest context, se evidențiază rolul aptitu-dinilor muzicale generale și a celor de specialitate, care permit formarea unui diri-jor cu personalitate complexă. Astfel, portretul dirijorului este conturat în triplă ipostază – interpret-pedagog-organizator –, ipostază ce-i conferă valoarea unui artist de formație multilaterală. De asemenea, în vizorul autoarei se află tandemul dirijor-cor, care este unul decisiv în „tălmăcirea”și redarea cât mai corectă, în sens muzical și afectiv, a conținutului unei piese corale. |
||||||
Cuvinte-cheie dirijor de cor, ansamblu de competențe, aptitudini muzicale, tehnica conducerii corului, formarea deprinderilor vocal-corale, calitățile dirijorului de cor, choir conductor, the skills set, musical skills, choir conducting technique, formation of vocal-choral skills, choir conductor‘s qualities |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-134875</cfResPublId> <cfResPublDate>2015</cfResPublDate> <cfStartPage>9</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-50-161-3</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/134875</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>dirijor de cor; ansamblu de competențe; aptitudini muzicale; tehnica conducerii corului; formarea deprinderilor vocal-corale; calitățile dirijorului de cor; choir conductor; the skills set; musical skills; choir conducting technique; formation of vocal-choral skills; choir conductor‘s qualities</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În articolul de față, autoarea reliefează ansamblul de competențe necesare viitorului dirijor sau interpret de cor și importanța stăpânirii acestora în procesul de lucru cu o formație corală. În acest context, se evidențiază rolul aptitu-dinilor muzicale generale și a celor de specialitate, care permit formarea unui diri-jor cu personalitate complexă. Astfel, portretul dirijorului este conturat în triplă ipostază – interpret-pedagog-organizator –, ipostază ce-i conferă valoarea unui artist de formație multilaterală. De asemenea, în vizorul autoarei se află tandemul dirijor-cor, care este unul decisiv în „tălmăcirea”și redarea cât mai corectă, în sens muzical și afectiv, a conținutului unei piese corale.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In this article, the author highlights the skills set required for the future choir conductor or performer and the importance of their dominion in the process of working with a choir. In this context, it highlights the role of general musical skills and those of the specialty, allowing the formation of a conductor with a complex personality. So, the portrait of conductor is outlined in triple aspect – performer-teacher-organizer –, aspect gives them the value of a multilateral artist lineup. Also, in sight of the author is tandem choir-conductor, which is decisive in more accurate interpretation and rendering, in musical and emotional sense, of the content of a choral piece.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-11929</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-11929</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-11929-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Moraru</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Emilia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>