Stimularea autonomiei studentului, verigă de bază în formarea profesională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
299 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 15:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14.04 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
NIȚA, Mariana. Stimularea autonomiei studentului, verigă de bază în formarea profesională. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 142-145. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Stimularea autonomiei studentului, verigă de bază în formarea profesională

CZU: 378.14.04

Pag. 142-145

Nița Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

The acquisition of knowledge depends on our targets, the environment and the culture we are brought up. That is why how or what is the best way to teach English still remains to be unquestionable. Due to the publication of the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, nowadays each teacher, each institution and even each student knows what their needs are, their objectives, what and how they have to learn, and what steps they have to take in order to achieve their targets and a resounding success. Yet, there is a lot to be discussed about all these issues. Everyone is taking a deep interest in findind the best answer to what and how we have to teach for a successful outcome and integration into modern society.

Cuvinte-cheie
learning objectives, learning styles, cognitive needs, linguistic knowledge, self-assessment, team work, Virtual Learning Environments