Articolul precedent |
Articolul urmator |
348 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 19:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.1.02:81'243 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
SM ISO690:2012 BULAT-GUZUN, Ana. Evaluarea studenților în demersul pedagogiei erorii. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 30-33. ISBN 978-9975-56-604-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 3, 2018 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.1.02:81'243 | ||||||
Pag. 30-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Learning is the activity of people without experience, this is why it’s normal for a scholar to make errors during the formation. Pedagogically, error is an answer or a behavior which doesn’t correspond to what is expected of the learner. If traditionally the concept of error was related to that of mistake, which has negative connotations, then the modern pedagogy instructs that students’errors should be taken into account. The error is no longer a manifestation of ignorance which would be advisable to indulge or correct right away, but it is an inadequate knowledge upon which the right knowledge will be built. |
||||||
Cuvinte-cheie assessment, error, mistake, modern pedagogy |
||||||
|