Formarea competenței social-afective la adolescenți prin intermediul textului literar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
321 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-08-22 22:06
SM ISO690:2012
NICOARĂ, Aurica. Formarea competenței social-afective la adolescenți prin intermediul textului literar. In: Comunicarea Interpersonală: Interpretări psihologice și filosofice, 14 mai 2021, Iași. România, Iaşi: Editura PERFORMANTICA, 2021, Ediția 12-a, Vol. 2, pp. 158-163. ISBN 978-606-685-794-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Comunicarea Interpersonală
Ediția 12-a, Vol. 2, 2021
Conferința "Comunicarea interpersonală"
Iași, Romania, 14 mai 2021

Formarea competenței social-afective la adolescenți prin intermediul textului literar

Formation of social-affective competence in adolescents through the literary text


Pag. 158-163

Nicoară Aurica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2021


Rezumat

The formative role of reading is obvious in today's society marked by unrest
of all kinds. Reading can and must become a moral support in the turbulent times we
live in. All generations can find in reading a continuous life partner, a necessary and
surprising way out of the daily labyrinth. From a formative point of view, reading
literary texts develops thinking, imagination and the ability to communicate,
offering themes and topics for discussion and debate, so encouraging the act of
reading must become an imperative of contemporaneity.



Cuvinte-cheie
lecture, afectivity, literary text, competence, adolescence