Dezvoltarea companiilor din industria farmaceutică prin introducerea inovațiilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
407 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 20:04
SM ISO690:2012
RUSU, Patric. Dezvoltarea companiilor din industria farmaceutică prin introducerea inovațiilor. In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2019, nr. 3, pp. 15-17. ISSN 2537-6411.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X

Dezvoltarea companiilor din industria farmaceutică prin introducerea inovațiilor


Pag. 15-17

Rusu Patric
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2021


Rezumat

Procesele de globalizare și integrare provocate de progresul tehnico-științific au favorizat cooperarea diferitor țări în sfera inovărilor și au determinat o importanță națională a proceselor de inovare. Competitivitatea economiilor țărilor în curs de dezvoltare depinde de nivelul de dezvoltare, de baza lor științifică și tehnică, precum și de politica de inovare de stat, care implică necesitatea reglementării de către stat a proceselor de inovare. Procesele de transformare dintr-o companie constau întotdeauna din două etape agreate reciproc - cantitativă și calitativă. Primul, înregistrează creșterea indicatorilor: volumul de producție, vânzări, etc. Modificările vizează doar nivelul operațional și tactic al managementului, fără a afecta transformarea calitativă a acestor procese, care apare în a doua etapă, unde sunt implementate dezvoltarea produselor inovatoare, revizuirea sistemului de management, sistemului de testare, extinderea liniei de produse, etc. Astfel, repoziționarea poate fi o direcție foarte promițătoare în dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor pentru întreprinderile din industria farmaceutică care produc medicamente similare. Desigur, din punct de vedere al marketingului, acest lucru poate fi considerat cu greu repoziționare, mai degrabă - poziționare primară. Medicamentele similare se caracterizează prin absența unor diferențe semnificative între ele și, în consecință, concurența dintre ele are loc doar în preț. Pentru a repoziționa un astfel de medicament, trebuie să i se acorde proprietăți diferențiate prin simbolizarea și crearea unui profil nou. Aceasta poate oferi o oportunitate de a stabili un nou preț pentru un astfel de medicament și de a obține un profit mai mare. Modificarea unui preparat farmaceutic are un rol important pentru întreprinderile industriei farmaceutice, în special pentru dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor. Modificarea presupune reformarea unui preparat farmaceutic prin utilizarea unui alt mijloc de livrare, precum și o modificare a dozajului și / sau a ambalajului. Acest fapt, în special prin utilizarea unui nou sistem de livrare, este un instrument excelent pentru extinderea valorilor de apogeu ale ciclului de viață al unui produs farmaceutic. O astfel de soluție permite investiții mici, în comparație cu dezvoltarea unui nou produs farmaceutic, și se profită de produsul vechi. De asemenea, se adaugă și atributele „noutate” sau „proprietăți îmbunătățite” care sunt bine percepute de piață. Unele dintre multiplele posibilități oferite de modificarea dată pot fi: forme prelungite, perioadă mai lungă de acțiune, nivel scăzut de efecte secundare, ușurință în utilizare, interfața prietenoasă a unui nou produs farmaceutic, etc. O altă direcție în dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor pentru o companie din industria farmaceutică este rebrandingul unui produs farmaceutic, care poate fi considerat drept o revizuire a acelor elemente de imagine ale unui preparat farmaceutic care sunt asociate componentei emoționale a atributelor sale suplimentare. Rebranding-ul poate fi un atribut logic al repoziționării și relansării continue a unui produs farmaceutic, dar poate fi, de asemenea, o aplicație complet independentă care reflectă dezvoltarea și schimbările nevoilor pieței. Astfel, tehnologiile corective pentru gestionarea ciclului de viață al unui produs farmaceutic în cadrul dezvoltării sistemului de comercializare a inovațiilor pentru o companie din industria farmaceutică sunt aplicabile oricărui medicament. În fine, pentru a evalua activitatea inovativă a unei companii farmaceutice, este necesar să se stabilească gradul de schimbare a indicatorilor privați și generali ai eficacității dezvoltării, care, la rândul său, sunt determinați de acțiunea tuturor factorilor în introducerea separată a inovațiilor.

The processes of globalization and integration in the scientific and technical process led to the cooperation of various countries in the innovation sphere and determined a national significance of the innovation processes. The competitiveness of developing countries’ economies depends on their development, scientific and technical base and potential as well as state innovation policy, which entails the need for state regulation of innovation processes. Transformation processes in a company always consist of two mutually complementary agreed stages - quantitative and qualitative. The first one records the increase of the indicators: production volumes, sales, etc. The changes concern only the operational and tactical level of management, without affecting the qualitative transformation of these processes, which occurs in the second stage. Here, the development of innovative products, the revision of the management system, the testing system, the expansion of the product line are being implemented. Repositioning can be a very promising direction in the development of the innovations commercialization system for the pharmaceutical industry enterprises that produce similar medicines. Of course, from the point of view of marketing, this can hardly be considered repositioning, rather, primary positioning. Similar medicines are characterized by the absence of significant differences between themselves and, as a result, competition between them occurs only in price. In order to reposition such a pharmaceutical drug, it needs to be given differentiating properties by symbolizing and creating a new profile. This may provide an opportunity to establish a new price for such a drug and get more profit. The reform of a pharmaceutical preparation is extremely widespread and has an important role for enterprises of the pharmaceutical industry in the development of the innovations commercialization system. By reforming is meant the modification of a pharmaceutical preparation by using another means of delivery, a change in dosage and / or packaging. Reformation, especially with the use of a new delivery system, is an excellent tool for extending the apogee values of the life cycle of a pharmaceutical product. Such a solution allows small investments (as compared with the development of a new pharmaceutical product) to take advantage of the old product and add to this the attributes of “novelty” or “improved properties” that are well perceived by the market. Prolonged forms, higher activity, lower level of side effects, ease of use, friendly interface of a new pharmaceutical product - these are not all the possibilities offered by the reform. Another direction in the development of the innovations commercialization system for a pharmaceutical industry company is the rebranding of a pharmaceutical product. It can be considered as a revision of those image elements of a pharmaceutical preparation that are associated with the emotional component of its additional attributes. Rebranding can be a logical attribute of continuing repositioning and relaunch of a pharmaceutical product, but it can also be a completely independent application reflecting the development and changes in market needs. Thus, corrective technologies for managing the life cycle of a pharmaceutical product within the framework of the development of the innovations commercialization system for a pharmaceutical industry company are applicable to any drug. Thus, in order to assess the innovative activity of a pharmaceutical company, it is necessary to establish the degree of change in the private and generalized indicators of development effectiveness, which, in turn, is determined by the total action of all the factors and each factor in the introduction of innovations separately.