Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
407 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-13 20:04 |
SM ISO690:2012 RUSU, Patric. Dezvoltarea companiilor din industria farmaceutică prin introducerea inovațiilor. In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2019, nr. 3, pp. 15-17. ISSN 2537-6411. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X | ||||||
|
||||||
Pag. 15-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesele de globalizare și integrare provocate de progresul tehnico-științific au favorizat cooperarea diferitor țări în sfera inovărilor și au determinat o importanță națională a proceselor de inovare. Competitivitatea economiilor țărilor în curs de dezvoltare depinde de nivelul de dezvoltare, de baza lor științifică și tehnică, precum și de politica de inovare de stat, care implică necesitatea reglementării de către stat a proceselor de inovare. Procesele de transformare dintr-o companie constau întotdeauna din două etape agreate reciproc - cantitativă și calitativă. Primul, înregistrează creșterea indicatorilor: volumul de producție, vânzări, etc. Modificările vizează doar nivelul operațional și tactic al managementului, fără a afecta transformarea calitativă a acestor procese, care apare în a doua etapă, unde sunt implementate dezvoltarea produselor inovatoare, revizuirea sistemului de management, sistemului de testare, extinderea liniei de produse, etc. Astfel, repoziționarea poate fi o direcție foarte promițătoare în dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor pentru întreprinderile din industria farmaceutică care produc medicamente similare. Desigur, din punct de vedere al marketingului, acest lucru poate fi considerat cu greu repoziționare, mai degrabă - poziționare primară. Medicamentele similare se caracterizează prin absența unor diferențe semnificative între ele și, în consecință, concurența dintre ele are loc doar în preț. Pentru a repoziționa un astfel de medicament, trebuie să i se acorde proprietăți diferențiate prin simbolizarea și crearea unui profil nou. Aceasta poate oferi o oportunitate de a stabili un nou preț pentru un astfel de medicament și de a obține un profit mai mare. Modificarea unui preparat farmaceutic are un rol important pentru întreprinderile industriei farmaceutice, în special pentru dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor. Modificarea presupune reformarea unui preparat farmaceutic prin utilizarea unui alt mijloc de livrare, precum și o modificare a dozajului și / sau a ambalajului. Acest fapt, în special prin utilizarea unui nou sistem de livrare, este un instrument excelent pentru extinderea valorilor de apogeu ale ciclului de viață al unui produs farmaceutic. O astfel de soluție permite investiții mici, în comparație cu dezvoltarea unui nou produs farmaceutic, și se profită de produsul vechi. De asemenea, se adaugă și atributele „noutate” sau „proprietăți îmbunătățite” care sunt bine percepute de piață. Unele dintre multiplele posibilități oferite de modificarea dată pot fi: forme prelungite, perioadă mai lungă de acțiune, nivel scăzut de efecte secundare, ușurință în utilizare, interfața prietenoasă a unui nou produs farmaceutic, etc. O altă direcție în dezvoltarea sistemului de comercializare a inovațiilor pentru o companie din industria farmaceutică este rebrandingul unui produs farmaceutic, care poate fi considerat drept o revizuire a acelor elemente de imagine ale unui preparat farmaceutic care sunt asociate componentei emoționale a atributelor sale suplimentare. Rebranding-ul poate fi un atribut logic al repoziționării și relansării continue a unui produs farmaceutic, dar poate fi, de asemenea, o aplicație complet independentă care reflectă dezvoltarea și schimbările nevoilor pieței. Astfel, tehnologiile corective pentru gestionarea ciclului de viață al unui produs farmaceutic în cadrul dezvoltării sistemului de comercializare a inovațiilor pentru o companie din industria farmaceutică sunt aplicabile oricărui medicament. În fine, pentru a evalua activitatea inovativă a unei companii farmaceutice, este necesar să se stabilească gradul de schimbare a indicatorilor privați și generali ai eficacității dezvoltării, care, la rândul său, sunt determinați de acțiunea tuturor factorilor în introducerea separată a inovațiilor. |
||||||
|