Epuizarea profesională a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
458 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 23:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CROITORIU, Nicoleta, POTÂNG, Angela. Epuizarea profesională a cadrelor didactice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 4, pp. 38-51. ISBN 978-9975-46-424-6. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 4, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Epuizarea profesională a cadrelor didactice

CZU: 37.091

Pag. 38-51

Croitoriu Nicoleta, Potâng Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

The frequence of the burnout phenomenon on the modern organizations and the very severe consequences on both the individual(disturbances of the physical and psyhical health) and on the organizations(low productivity and absence and high fluctuation) justifies the attention given to this phenomenon in the last years, both on a scientific level and on the common sense. Considered to be an important social an individual issue(Maslach 1993), this phenomenon requires, besides the theoretical approach, a series of practical studies done upon teachers from the preuniversitary educational system in order to prevent and reduce the frequency and the intensity of the burnout syndrome.

Frecvența fenomenului burnout în organizațiile moderne, precum și consecințele foarte severe atât pentru individ (tulburări ale sănătății fizice și psihice), cât și pentru organizație (scăderea productivității, absenteismul, fluctuația mare, accidentele de muncă) justifică atenția acordată acestui fenomen în ultimii ani nu numai la nivel științific, ci și la nivelul simțului comun. Considerat a fi o importantă problemă socială și individuală (Maslach,1993), acest fenomen necesită, pe lângă abordarea teoretică, și o serie de cercetări practice realizate pe cadre didactice din învățământul preuniversitar în vederea prevenirii sau reducerii frecvenței și intensității lui.

Cuvinte-cheie
the burnout syndrome, proffesional exhaution, depersonalization, reduction of the personal resources, teachers,

the burnout syndrome, proffesional exhaution, depersonalization, reduction of the personal resources, teachers