Interpretări conceptuale ale autorității pedagogice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
322 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-08 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.31 (40)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944)
SM ISO690:2012
NEACȘU, Elena-Lucreția. Interpretări conceptuale ale autorității pedagogice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 148-157. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 2, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Interpretări conceptuale ale autorității pedagogice

CZU: 37.011.31

Pag. 148-157

Neacșu Elena-Lucreția
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

This article aims at a brief foray into the scientific literature which emphasises on the approach of the concept of pedagogical authority and the concetual models plotting in the authors views. Pedagogical authority represents a social investing largely responsible of the educational act outcome. It is built through legislative norms at a macro level, that are socially and historically anchored also at the micro (individual) level, mirrored by the interaction (rapport) between the participants involved in the educational act (educator and teachable) and the outcomes of education.

Prezentul articol are ca scop o scurtă incursiune în evoluția conceptului de autoritate pedagogică și reprezentarea grafică a abordărilor acestui concept în modele conceptuale după viziunile autorilor de profil. Autoritatea pedagogică reprezintă o investire socială responsabilă, în mare măsură, de rezultatele actului educațional. Ea se construiește la nivel macro prin normative legislative, ancorate social-istoric, și la nivel micro (individual), oglindite în interacțiunea (raporturile) dintre actorii implicați în actul educațional (educator și educabil) și rezultatele educației.

Cuvinte-cheie
pedagogical authority, powers, authority, prestige, popularity, authority, epistemic Foundation deontică formal authority, authority, jurisdiction, internal authority outside authority,

autoritate pedagogică, competențe, prestigiu, popularitate, autoritate epistemică, autoritate deontică, autoritate formală, autoritate de competență, autoritate internă, autoritate exterioară.