Creativitatea – factori stimulativi și blocaje
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
394 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-02 23:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.954 (52)
Psihologie (3516)
SM ISO690:2012
BÎRGĂOANU, Claudia I.. Creativitatea – factori stimulativi și blocaje. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 102-110. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Creativitatea – factori stimulativi și blocaje

CZU: 159.954

Pag. 102-110

Bîrgăoanu Claudia I.
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

Creativity, the superior form of human activity, has become an important issue of scientific research in many countries. It was defined as,, a complex of mental appropriations and skills which, under favorable conditions, generates new and valuable products for society; A unit of subjective and objective factors leading to the achievement, by individuals or groups, of an original and valuable product; An activity or process that leads to a product characterized by novelty or originality and value for society. ' ' Our duty, the teaching staff, is to follow in the practice of training and education, ensuring optimum conditions for stimulating the creative capacities of the child, even from the most fragile ages.

Creativitatea, formă superioară a activităţii umane, a devenit o problemă importantă a cercetării ştiinţifice în numeroase ţări. Ea a fost definită ca ,,un complex de însuşiri şi aptitudini psihice care, în condiţii favorabile, generează produse noi şi de valoare pentru societate; un ansamblu unitar al factorilor subiectivi şi obiectivi care duc la realizare, de către indivizi sau grupuri, a unui produs original şi de valoare; o activitate sau proces care duce la un produs caracterizat prin noutate sau originalitate şi valoare pentru societate.” Datoria noastră, a cadrelor didactice, este de a urmări în practica instrucţiei şi a educaţiei asigurarea condiţiilor optime pentru stimularea capacităţilor creatoare ale copilului, chiar de la cele mai fragede vârste.

Cuvinte-cheie
creativity, bottlenecks, stimulative factors