Articolul precedent |
Articolul urmator |
418 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 22:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.015.3 (59) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 STEGĂRESCU, Lilia. Debutul și adaptarea copilului la mediul școlar. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 371-374. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | ||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.015.3 | ||||||
Pag. 371-374 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schooling is considered a crucial moment in a child's life. In order to be enrolled in school, the child must present positive indicators in physical, cognitive and psychological development; to show school maturity which has a considerable contribution in optimizing the adaptation process in the beginning of school. School adaptation is the result of the confluence and interaction between internal, external (pedagogical, family and social) factors. In order to facilitate adaptation at the beginning of school, the student must be provided with a favorable, innovative, stimulating, captivating and personalized learning environment; to ensure his well-being; to be supported and guided by his family. |
||||||
|