Progresul tehnico-științific pentru educația încluzivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
334 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-17 20:56
SM ISO690:2012
NASU, Ilie. Progresul tehnico-științific pentru educația încluzivă. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 293-297. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Progresul tehnico-științific pentru educația încluzivă


Pag. 293-297

Nasu Ilie
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2021


Rezumat

The implementation of inclusive education in the general education system of the Republic of Moldova has given rise to a whole range of organizational, didactic, economic, psychological, etc. issues, which need to be solved as soon as possible. The author Ilie Nasu in his article “Inclusive Education: actualities and perspectives” proposes to use the success of the technical and scientific progress to solve some concrete problems in the area of implementation of the inclusive education in the general education, which would considerably facilitate the adaptation of children with specific educational needs in the ordinary social environment.

Cuvinte-cheie
Technical and scientific progress, education, technologization of education, information technologies, Internet, real virtuality, exoskeleton, augmented vision, electronic computer, chip, artificial intellect