Satisfacția studenților mediciniști referitor la metoda de instruire prin simulare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
300 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-24 12:36
SM ISO690:2012
ROMANCENCO, Andrei. Satisfacția studenților mediciniști referitor la metoda de instruire prin simulare. In: Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători, 16-18 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2019, p. 239. ISBN 978-9975-82-148-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători 2019
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători"
Chișinău, Moldova, 16-18 octombrie 2019

Satisfacția studenților mediciniști referitor la metoda de instruire prin simulare

Medical students' satisfaction with the simulation-based medical education


Pag. 239-239

Romancenco Andrei
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

Introducere. Noul concept în domeniul educației cu implicarea mai multor tehnologii și noilor metode de instruire sporește competențele la toate nivele de formare profesională. Iar instruirea prin simulare demonstrează un mare potenţial pentru utilizarea în întregul sistem de învăţământ medical.
Scopul lucrării. Determinarea satisfacției studenților referitor la aplicarea metodei de instruire medicală prin simulare în cadrul Centrului Universitar de Simulare în Instruire Medicală (CUSIM) al Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”.
Material şi metode. Studiu descriptiv selectiv. Chestionarea studenților anului V, facultatea Medicină 1, disciplina Medicina paliativă. Au fost analizate 345 de chestionare în perioada de referință a anului de studii 2017-2018 (Epi-InfoTM 7).
Rezultate. Nivelul mediu de satisfacție a constituit 93,73% (95CI: 92,0214 – 95,4436). Componenta de instruire prin simulare din cadrul disciplinei satisface nevoile de formare profesională la 92,81% (95CI: 90,2424 – 95,3776) și motivează învățarea adăugătoare și dezvoltarea profesională la 93,68% (95CI: 91,1124 – 6,2476) dintre studenții chestionați. Referitor la obiectivitatea evaluării performan-țelor, 89.74% (95CI: 86,5381 – 92,9419) din respondenți au constatat acest lucru. Procesul educațional din cadrul CUSIM a fost apreciat ca unul corespunzător așteptărilor personale ale studenților în 95,59% (95CI: 93,4234-97,7566), iar pentru faptul că instruirea medicală prin simulare în cadrul Centrului Universitar de Simulare în Instruire Medicală merită promovată și recomandată au optat 97,62% (95CI: 96,0116-99,2284) dintre cei chestionați.
Concluzii. Aplicarea metodei de instruire medicală prin simulare la etapa universitară de formare profesională demonstrează un grad ridicat de satisfacție al studenților și corespunde așteptărilor acestora de formare a competențelor necesare activității ulterioare în domeniul medical.



Introduction. The new concept in the field of education involving multiple technologies and new training methods enhances the skills at all levels of training. Moreover, the simulation training demonstrates a great potential for using throughout the medical education system.
Objective of the study. Determine the students' satisfaction with the application of the method of medical training by simulation at the University Center for Simulation in Medical Training (CUSIM) of the State University of Medicine and Pharmacy “Nicolae Testemitanu”.
Material and methods. Selective descriptive study. Questioning of students of year V, faculty of Medicine 1, discipline of palliative medicine. The 345 questionnaires were analyzed during the reference period of the study year 2017-2018 (Epi-InfoTM 7).
Results. The average satisfaction level was 93.73% (95CI: 92.0214 to 95.4436). The simulation training component of the discipline satisfies the training needs of 92.81% (95CI: 90.2424 to 95.3776) and motivates the additional learning and professional development in 93.68% (95CI: 91.1124 to 96.2476) of the surveyed students. Regarding the objectivity of the performance evaluation, 89.74% (95CI: 86.5381 to 92.9419) of respondents have found this. The CUSIM educational process was rated as meeting the students' personal expectations in 95.59% (95CI: 93.4234 to 97.7566), and 97.62% (95CI: 96.0116 to 99,2284) of those surveyed opted for the need to promote and recommend the simulation training in the Medical Center for Simulation in Medical Training.
Conclusions. Applying the medical training method by simulation to the university vocational training stage demonstrates a high level of satisfaction of the students and corresponds to their expectations of training the skills necessary for the subsequent medical activity.



Cuvinte-cheie
studenţi, metoda de instruire medicală prin simulare, CUSIM,

students, method of medical training by simulation, CUSIM