Planificarea strategică şi rolul ei în managementul organizaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
398 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 14:04
SM ISO690:2012
MATCIN, Dumitrița. Planificarea strategică şi rolul ei în managementul organizaţional. In: Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători, 16-18 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2019, p. 238. ISBN 978-9975-82-148-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători 2019
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători"
Chișinău, Moldova, 16-18 octombrie 2019

Planificarea strategică şi rolul ei în managementul organizaţional

Strategic planning and its role in organizational management


Pag. 238-238

Matcin Dumitrița
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

Introducere. Organizațiile medicale activează în condiții de incertitudine, concurență, de dificultăți și schimbări. Managerii trebuie să facă faţă unor factori mult mai numeroşi aflaţi în continuă schimbare. Planificarea strategică permite anticiparea problemelor şi oportunităţilor, menţinerea unui raport între obiectivele şi capacităţile organizaţiei, pe de o parte, şi obiectivele sale de marketing pe de alta.
Scopul lucrării. Analiza instrumentelor planificării strategice ale instituţiilor medicale şi rolul acestora în îmbunătăţirea managementului organizational.
Material şi metode. Studiu descriptiv; obiectul de studiu – două instituţii medicale, au fost chestionați 60 de angajaţi. Culegerea informațiilor şi colectarea datelor de lucru s-a realizat prin: folosirea documentelor oferite de instituţiile medicale, şi metoda de anchetare. Chestionarul a inclus 16 întrebări de tip deschis, semideschis şi închis.
Rezultate. Gradul de informare a contingentului analizat despre existenţa planului strategic (89%), misiunii (90%), obiectivelor (70%) la nivelul instituţiei este înalt. Din cei chestionaţi 33% consideră că durata planului este de 5 ani. Instrumentul cel mai utilizat este analiza SWOT (75%). Există o necesitate în cunoştinţe complementare – 90%.
Concluzii. (1) Se remarcă importanţa planificării strategice şi necesitatea dezvoltării unor competenţe complementare în domeniul managementului strategic.(2)Există deficienţe în implementarea planului strategic.



Introduction. Medical organizations work under conditions of uncertainty, competition, difficulties and changes. Managers have to cope with a number of continuously changing factors. Strategic planning allows for anticipation of problems and opportunities, maintaining a relationship between the objectives and capabilities of the organization on the one hand and its marketing objectives on the other hand. Objective of the study. To analyze the strategic planning tools of medical institutions and their role in improving the organizational management. Material and methods. Descriptive study; the subject of study – two medical institutions, 60 employees were questioned. The collection of information and working data was done by using the documents provided by the medical institutions and the method of investigation. The questionnaire included 16 open, semi-open and closed questions. Results. The degree of information of the analyzed contingent on the existence of the strategic plan (89%), the mission (90%), and the objectives (70%) within the institution is high. Among those questioned, 33% suppose that the duration of the plan is 5 years.The SWOT analysis was the most used instrument in the study (75%). There is a need in complementary knowledge – 90%. Conclusions. (1) It is worth noting the importance of strategic planning and the need to develop complementary skills in strategic management. (2) There are shortcomings in the implementation of the strategic plan.



Cuvinte-cheie
planificare strategică, management organizațional,

strategic planning, organization management