Articolul precedent |
Articolul urmator |
282 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 21:52 |
SM ISO690:2012 MANEA, Adriana Denisa. Compeţentele managerului şcolar. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 122-125. ISBN 978-9975-88-011-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 122-125 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Being equally a science, a practice and an art, management imposes that the manager has and exercises adaptive capacities in diverse and dynamic situations, creativity, divergent thinking, originality and respectively the ability to transpose the general legitimacy of management in particular, at the actional level, into the forms required by the specific situation. School manager is one of the key factors of any significant changes in education. Reaching organisational objectives means innovation, having entrepreneurial skills, decision-making skills and accountability. |
||||||
Cuvinte-cheie manager, institutional management, managerial competencies, managerial efficiency |
||||||
|